ACUM:
19.55
Jazzy hour cu Berti Barbera
Berti Barbera vă aduce albumul săptămânii.
Urmează: 20.55 Scena europeană Înregistrări sau concerte în direct.
Apoi: 0.00 Scena europeană

Arhivă : Cronici Înapoi

Concertul Orchestrei Baroce a Uniunii Europene

Bookmark and Share
Publicat: miercuri, 10 Decembrie 2008 , ora 13.41
În 10 decembrie 2008 a avut loc la Teatrul National de Opereta ultimul concert din cadrul celei de-a doua Stagiuni de Muzica Veche organizate de Institutul Francez din Bucuresti: concertul Orchestrei Baroce a Uniunii Europene; este vorba despre o orchestra ai carei membri sunt schimbati anual, în urma unui proces dificil de selectie si care cuprinde instrumentisti tineri de prima mâna, din toata Europa.

Concertul dirijat de Lars Ulrik Mortensen s-a intitulat Stadt-Land-Fluss - "Oras-Tara-Fluviu", facând referire la titlurile lucrarilor ce au fost interpretate, si anume Uvertura "Darmstadt" de Georg Phillip Telemann, Concertul Brandenburgic nr. 1 de Johann Sebastian Bach si selectiuni din Suitele "Muzica apelor" de Georg Friederich Handel. Drept bis am putut asculta Concertul op. 6 nr. 8 "Pentru noaptea de Craciun "de Arcangelo Corelli.

Dialogurile dintre grupurile de instrumente au fost expresive: când pasionale, când pline de veselie. S-au remarcat în mod deosebit cele trei oboiste, interpretarea lor fiind reusita, cu exceptia câtorva momente de inexactitate la corn.

Lars Ulrik Mortensen a dirijat într-o maniera plina de energie, aproape dansând, motivând si orchestra sa se bucure înca o data de aceste lucrari bine cunoscute, de parca nu le-ar fi cântat niciodata.

Lars Ulrik Mortensen ne-a acordat un scurt interviu.


Orchestra are membri din numeroase tari. Este dificil sa lucrati cu atâtia instrumentisti de nationalitati diferite?

Nu, este foarte interesant pentru ca fiecare are propriul aport si rezultatul este unul deosebit. Desigur, interpretii nu pot fi definiti doar prin nationalitate ci si prin felul în care cânta, prin propria lor personalitate muzicala. Si anul acesta avem un grup de muzicieni foarte buni.


Multe formatii de muzica veche aleg sa interpreteze muzica unor compozitor cvasi-necunoscuti, dar dumneavoastra ati optat astazi pentru mai multe lucrari celebre precum "Muzica apelor" de Haendel. De ce?

Privind cele 4 programe ale noastre din acest sezon, ce dureaza 7 luni, veti observa ca acestea cuprind si lucrari ale unor compozitori de care probabil nu ati auzit niciodata. Programul din aceasta seara contine într-adevar, lucrari foarte cunoscute . Pe lânga cautarea compozitorilor necunoscuti si a unor muzici uitate, cred ca e important sa interpretam din când în când si lucrari celebre, pentru a arata ca exista mereu lucruri noi ce pot fi descoperite, chiar si la unele lucrari pe care ai senzatia ca le cunosti.


Exista o diferenta între felul în care muzica veche este perceputa în Vestul si Estul Europei?

Nu, o diferenta foarte clara nu este. Dar aici, în România, am întâlnit un public foarte spontan si foarte cald, care a participat aproape activ la concertele noastre. În Vestul Europei este mai greu de stabilit aceasta legatura cu publicul.
Andra Ivanescu