ACUM:
9.45
Info buletin muzical de weekend
Știrile muzicale ale zilei
Urmează: 10.00 Grădina de... sunete Marea muzică, dincolo de cuvinte: într-o grădină paradisiacă.
Apoi: 11.55 Promo Informații despre evenimentele partenerilor noștri.

Agenda de concert Înapoi

Violoncelul, harpa și emoțiile - concert de violoncel și harpă celtică cu ocazia sărbătorilor de iarnă 2019

Bookmark and Share
Publicat: marți, 3 Decembrie 2019 , ora 10.07

București, 27 noiembrie. Miercuri, 11 decembrie, orele 19:30, la Catedrala "Sfântul Iosif" din capitală, va avea loc concertul "Violoncelul, harpa și emoțiile" organizat de Ambasada Spaniei la București, cu sprijinul Asociației pentru Muzică, Artă și Cultură și al Muzeului Național George Enescu. Concertul va fi susținut de muzicianul spaniol Pedro Bonet (violoncel) și artista româncă Roxana Moișanu (harpă celtică).

Acest spectacol, organizat cu ocazia sărbătorilor de iarnă, își propune să evidențieze modul armonios în care cele două instrumente fuzionează, punând în valoare capacitatea acestora de a sensibiliza și de a transmite publicului emoții, trăiri și sentimente.

Acest spectacol, organizat cu ocazia sărbătorilor de iarnă, își propune să evidențieze modul armonios în care cele două instrumente fuzionează, punând în valoare capacitatea acestora de a sensibiliza și de a transmite publicului emoții, trăiri și sentimente.

Intrarea va fi liberă, în limita locurilor disponibile.

Astfel, publicul va avea ocazia de a-l asculta pe muzicianul spaniol Pedro Bonet, interpretând Suita nº 3 pentru violoncel solo de Johann Sebastian Bach, marcată de armonii îndrăznețe pentru vremurile respective și polifonii ce creează senzația că se aud simultan mai multe instrumente. Va urma Suita pentru violoncel solo a compozitorului spaniol Gaspar Cassadó, o piesă emoționantă dar și veselă totodată, cu o pronunțată componentă ritmică, urmată de Variațiunile Sacher pentru violoncel solo ale cunoscutului compozitor polonez Witold Lutoslawski.

Prin intermediul lucrărilor pentru harpă selectate pentru această ocazie, Roxana Moișanu propune o călătorie imaginară de-a lungul a peste șapte veacuri de București, 27 noiembrie. Miercuri, 11 decembrie, orele 19:30, la Catedrala "Sfântul Iosif" din capitală, va avea loc concertul "Violoncelul, harpa și emoțiile" organizat de Ambasada Spaniei la București, cu sprijinul Asociației pentru Muzică, Artă și Cultură și al Muzeului Național George Enescu. Concertul va fi susținut de muzicianul spaniol Pedro Bonet (violoncel) și artista româncă Roxana Moișanu (harpă celtică).

Acest spectacol, organizat cu ocazia sărbătorilor de iarnă, își propune să evidențieze modul armonios în care cele două instrumente fuzionează, punând în valoare capacitatea acestora de a sensibiliza și de a transmite publicului emoții, trăiri și sentimente.

Intrarea va fi liberă, în limita locurilor disponibile.

Astfel, publicul va avea ocazia de a-l asculta pe muzicianul spaniol Pedro Bonet, interpretând Suita nº 3 pentru violoncel solo de Johann Sebastian Bach, marcată de armonii îndrăznețe pentru vremurile respective și polifonii ce creează senzația că se aud simultan mai multe instrumente. Va urma Suita pentru violoncel solo a compozitorului spaniol Gaspar Cassadó, o piesă emoționantă dar și veselă totodată, cu o pronunțată componentă ritmică, urmată de Variațiunile Sacher pentru violoncel solo ale cunoscutului compozitor polonez Witold Lutoslawski.

Prin intermediul lucrărilor pentru harpă selectate pentru această ocazie, Roxana Moișanu propune o călătorie imaginară de-a lungul a peste șapte veacuri de muzică, ce îi va purta pe ascultători prin sonorități maiestuoase provenind din întreaga Europă: Spania, Germania, Italia, Franța și România. Recitalul debutează cu lucrări din Spania secolului al XIII-lea: Cantigas de Santa María, o colecție de cântece închinate Fecioarei Maria. "Cantigas" erau cântate de coruri, cântăreți solo cu castaniete sau tamburine, precum și în variante instrumentale pentru dansuri.

Bransle de la Torche face parte din volumul de dansuri instrumentale franceze intitulat "Terpsichore". Compozitorul și organistul german Michael Praetorius a denumit acest volum după muza greacă a dansului imaginată, de obicei, stând jos, tinând o liră și acompaniind ansamblurile de dansatori cu muzica ei.

Il Bianco fiore este un dans renascentist compus de Cesare Negri. Dansul face parte din colecția Le gratie dŽamore publicată în anul 1602. Lucrarea Ribambelle #5 / Carol of the Bells, scrisă de Megan Metheney, este de fapt o juxtapunere muzicală între piesa Ribambelle #5 compusă de Bernard Andrès și colindul Carol of the bells compus de ucraineanul Mikola Leontovici.

Recitalul de harpă celtică se încheie cu Dansuri și hore din Transilvania de Ioan Căianu, într-un aranjament pentru harpă celtică de Roxana Moișanu.

Programul serii se va încheia cu o lucrare adaptată pentru violoncel și harpă celtică, Siciliana, atribuită în mod eronat compozitoarei și pianistei de origine austrică Maria Theresia von Paradis. Conform ultimelor descoperiri, lucrarea a fost compusă de violonistul american de origine poloneză Samuel Dushkin.muzică, ce îi va purta pe ascultători prin sonorități maiestuoase provenind din întreaga Europă: Spania, Germania, Italia, Franța și România. Recitalul debutează cu lucrări din Spania secolului al XIII-lea: Cantigas de Santa María, o colecție de cântece închinate Fecioarei Maria. "Cantigas" erau cântate de coruri, cântăreți solo cu castaniete sau tamburine, precum și în variante instrumentale pentru dansuri.

Bransle de la Torche face parte din volumul de dansuri instrumentale franceze intitulat "Terpsichore". Compozitorul și organistul german Michael Praetorius a denumit acest volum după muza greacă a dansului imaginată, de obicei, stând jos, tinând o liră și acompaniind ansamblurile de dansatori cu muzica ei.

Il Bianco fiore este un dans renascentist compus de Cesare Negri. Dansul face parte din colecția Le gratie dŽamore publicată în anul 1602. Lucrarea Ribambelle #5 / Carol of the Bells, scrisă de Megan Metheney, este de fapt o juxtapunere muzicală între piesa Ribambelle #5 compusă de Bernard Andrès și colindul Carol of the bells compus de ucraineanul Mikola Leontovici.

Recitalul de harpă celtică se încheie cu Dansuri și hore din Transilvania de Ioan Căianu, într-un aranjament pentru harpă celtică de Roxana Moișanu.

Programul serii se va încheia cu o lucrare adaptată pentru violoncel și harpă celtică, Siciliana, atribuită în mod eronat compozitoarei și pianistei de origine austrică Maria Theresia von Paradis. Conform ultimelor descoperiri, lucrarea a fost compusă de violonistul american de origine poloneză Samuel Dushkin.