ACUM:
1.00
Notturno
Produs de BBC, preluat prin Uniunea Europeană de Radio.
Urmează: 7.00 Allegro... de weekend Un matinal clasic, într-un tempo vivace.
Apoi: 9.44 Promo RRM Detalii despre cele mai interesante emisiuni ale zilei.

Interviuri Înapoi

Interviu cu soprana Maria Guleghina - într-o nouă producție de Turandot la București

Bookmark and Share
Publicat: vineri, 7 Februarie 2020 , ora 15.02

Soprana de renume internațional Maria Guleghina este prezentă în această perioadă la București, la invitația Operei. Pe scena instituției lirice artista va cânta în 8 februarie în cadrul unui concert de gală, iar în 13 februarie va interpreta rolul titular în noua producție cu opera Turandot de Giacomo Puccini.


Maria Guleghina, ați mai fost la București?

Este prima dată când vin la București, prima dată în România și sunt foarte emoționată să fiu aici pentru că profesorul meu de canto, Evgeny Nikolaevich Ivanov, a câștigat, în 1964, concursul Enescu. De la el am auzit că Bucureștiul este foarte frumos.


Dar știu că abia ați ajuns la București și nu ați avut încă timp să vizitați orașul.

Nu doar aici mi se întâmplă asta, ci de obicei. De fiecare dată când călătoresc pentru diverse angajamente artistice timpul este limitat și nu am răgaz pentru lucruri turistice. Mi-am promis ca atunci când mă voi retrage din viața muzicală să revin în toate locurile în care am cântat și să le vizitez așa cum trebuie.


La București ați venit atât pentru un concert de gală, cât și pentru o nouă producție cu opera Turandot. Ce anume veți cânta în concert?

Puccini și Verdi.


E prima dvs. colaborare cu dirijorul Alberto Veronesi, care va conduce orchestra operei bucureștene?

Nu, acum câteva zile, în 1 februarie am cântat cu el în cadrul unui concert amplu la Minsk, a fost un mare succes. Publicul a fost minunat, a cântat împreună cu mine o piesă pe care am interpretat-o fără acompaniament. A fost atât de emoționant încât chiar am plâns pe scenă. Mi s-a întâmplat de multe alte ori și uneori am fost chiar nevoită să mă opresc din cântat.


Am ascultat și înregistrări ale unor concerte pe care le-ați susținut în urmă cu doar câteva luni, iar vocea dvs. este în continuare proaspătă. Cum reușiți acest lucru?

Prin regim, studiu și inteligență. Atâta tot!


Aveți în continuare un coach, un profesor?

Da, el m-a ajutat mult în 2005 și uneori vine să mă asculte, dar de la un punct înainte mi-a spus că nu mai am nevoie de el. Îl văd, deci, foarte rar. Dar acum el lucrează la Teatrul Mariinski, este principalul coach de acolo, deși este american - se numește Craig Rothenberg.


Deocamdată nu ați avut timp să repetați noul Turandot de aici, așa că eram curioasă să știu care sunt amintirile dvs. legate de prima producție cu opera pucciniană în care ați cântat?

A fost foarte interesant, eram la Valencia, cu marele Zubin Mehta dirijor și cu un regizor chinez, Chen Kaige. Acesta din urmă este regizor de film în China și a adus cu el multe rochii superbe, pe care am încercat să le folosim în producție. Asta însemna că uneori trebuia să mă schimb în 26 de secunde. Există și un DVD cu acest spectacol.


Erau grele costumele acestea?

Da. Îmi amintesc și de producția lui Franco Zeffirelli, în care costumele cântăreau foarte, foarte mult.


Nu e dificil să cânți în condițiile acestea?

Ba da, sigur că e, dar cui îi pasă?


Maria Guleghina, aveți nu doar o voce foarte puternică, ci și o prezență scenică impunătoare. De unde vine această forță interioară?

Am avut un profesor de actorie foarte bun, pe Piero Faggioni, la Teatrul La Scala. În 1998 cântam prima mea Tosca la Milano și el a fost foarte important pentru mine în acel moment. El m-a învățat cum să mă mișc, m-a învățat limbajul trupului; pentru că înainte de a-l cunoaște pe el credeam că opera se rezumă la cântat: vii, cu o voce frumoasă și mare, cânți sunete înalte și joase, frazezi frumos și asta e. Dar nu, asta nu e suficient! Iar Piero m-a învățat să fiu veritabilă pe scenă, fără exagerări și clișee.


Interviu realizat de Irina Cristina Vasilescu