ACUM:
15.00
Festivalul Internațional “George Enescu” – ediția 2019
Urmează: 17.00 Concertele Radio România Muzical
Apoi: 18.30 Jazzy hour cu Berti Barbera

Interviuri Înapoi

Festivalul George Enescu 2019. Interviu cu Ludwig Quandt

Bookmark and Share
Publicat: duminică, 1 Septembrie 2019 , ora 11.32

Pentru Ludwig Quand - membru al Ansamblului de violoncele al Filarmonicii din Berlin - este prima vizită la București, căci acum 4 ani (când celebra orchestră din capitala Germaniei a venit pentru prima dată la Festivalul Internațional "George Enescu" avându-l pe podiumul dirijoral pe Sir Simon Rattle) nu a participat la turneul din România. Face parte din colectivul simfonic berlinez din 1991 și - o dată cu angajarea sa în orchestră - a devenit automat și membru în cadrul formației celor 12 violonceliști ai Filarmonicii din Berlin, după cum a subliniat chiar el.

A cânta cu "Cei 12 violonceliști al Filarmonicii din Berlin" este nu numai o oportunitate ci chiar o atribuție suplimentară activității din orchestră?

Atunci când am intrat eu în orchestră am ocupat un post nou înființat: "al 13-lea" violoncel și chiar și așa am fost cooptat în formația de celiști, căci sunt multe situațiile în care cineva poate să lipsească - fiind bolnav sau din alte motive.

Ansamblul de violoncele are o componență internațională, cu instrumentiști din numeroase țări...

Da, avem colegi din Marea Britanie, doi din Franța, un austriac, etc... Avem și noi o distribuție destul de internațională, dar într-o măsură mult mai redusă decât restul orchestrei căci aș spune că noi avem doar o componență...europeană!

Cum alegeți programul unui concert al ansamblului? Am observat că multe dintre aranjamente sunt realizate chiar de membri ai formației...

Da, desigur! Uneori se întâmplă să avem mai multe concerte în scurt timp și trebuie să avem grijă să selectăm o defășurare cât mai atrăgătoare pentru ficare ocazie; pentru debutul nostru la București am ales unele dintre cele mai îndrăgite piese din repertoriul nostru și așa am ajuns la un număr foarte mare de lucrări pentru pe fiecare dintre ele le cântăm cu foarte multă plăcere, chiar dacă ilustrează stiluri foarte diferite. Avem și muzică de film, de jazz, avem și partitura care reprezintă de fapt motivul pentru care a fost înființată formația noastră (Imnul pe care profesoul Klenger l-a scris pentru studenții săi acum aproximativ un secol), am inclus și tango-uri (care constituie... un fel de "specialitate" a noastră - le interpretăm mereu cu multă bucurie) dar și aranjamente ale altor piese clasice - de exemplu asupra Pavanei de Faure, o lucrare care se potrivește foarte bine sonorității formației noastre.

Anca Ioana Andriescu