ACUM:
7.00
Allegro... de weekend
Un matinal clasic, într-un tempo vivace.
Urmează: 9.44 Promo RRM Detalii despre cele mai interesante emisiuni ale zilei.
Apoi: 9.45 Info buletin muzical de weekend Știrile muzicale ale zilei

Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu Ștefan Ignat

Bookmark and Share
Publicat: joi, 28 Noiembrie 2019 , ora 9.59

„O scrisoare pierdută” de Dan Dediu și concertul ”Românește” - două evenimente cu care Opera Națională București sărbătorește în 30 noiembrie și 1 decembrie Ziua Națională a României. Despre cele două evenimente am stat de vorbă cu directorul instituției:

Ștefan Ignat, vă invit să ne vorbiți despre cele două zile, 30 noiembrie și 1 decembrie, pe care Opera le organizează cu prilejul de 1 decembrie. Sâmbătă revine pe scenă, O scrisoare pierdută, de Dan Dediu.

Avem bucuria ca și în acest an, în preajma, ca și în ziua de 1 decembrie, de Ziua Națională a României, să organizăm un spectacol și un concert de gală. Este plăcerea noastră să ne bucurăm și să avem mândrie în suflet că suntem români. Scrisoarea pierdută a domnului Dan Dediu revine cu o distribuție complet nouă. Nu toată, dar rolurile principale sunt noi. Este o spumoasă poveste pe care o prezentăm și bineînțeles, invităm publicul să ia parte la ambele concerte. Vreau să vă spun că sunt realizate cu forțele noastre proprii. Distribuția este complet din Opera Națională din București și concertul, de asemenea, este cu vocile frumoase ale cântăreților noștri. Doar dirijorul este invitat, tot un român, Mihnea Ignat, iar conceptul regizoral este al Cristinei Cotescu. Interpretează cei mai de seamă artiști ai noștri în acest concert și aș putea spune că va fi un eveniment, cel puțin, la fel de frumos ca cel de anul trecut.


Concertul se numește Românește. Vom auzi numai muzică românească în acest concert?

Da, sigur. Va fi Rapsodia 1 de George Enescu, Doina stăncuței, din suita La seceriș, de Tiberiu Brediceanu, Revedere de Aurel Eliade, libretul Te iubesc, din opera Lăsați-mă să cânt, Doina Oltului de Grigore Vasiliu, Bagă Doamne luna-n nori, Tatăl Nostru, Sărmanii lăutari, Poate că n-am iubit atât, Cine m-aude cântând și multe, multe alte pagini de referință din muzica românească.


Să revenim la O scrisoare pierdută. De ce nu o regăsim mai des pe afișul Operei Naționale?

O vom regăsi, bineînțeles, de acum încolo, pentru că v-am spus, distribuția este total nouă. Oamenii au trebuit să stea să învețe partitura. Este mai greu de montat, dar vom găsi resursele necesare să o punem mai mult în scenă.V-am spus, pentru că acum este ca un fel de premieră pentru mulți dintre protagoniști, adică Tipătescu debutează, Pristanda debutează, Zoe Trahanache, Agamiță Dandanache, deci nu este simplu deloc.


Cum a fost ea primită de public?

Este o muzică foarte frumoasă. Este muzicală, are pagini. Are pagini românești întregi, cu muzică românească, muzică din folclor.



Ce le mai pregătiți spectatorilor după aceste două evenimente dedicate Zilei Naționale a României?

Avem foarte multe surprize. Vom pune în scenă Turandot. Noi îl avem acum, dar este semiconcertant, dar va fi o producție total nouă, Coppelia, în primăvară și la sfârșitul stagiunii vom pune Simon Boccanegra. De asemenea, ne gândim să deschidem stagiunea următoare cu Olandezul zburător sau Pescuitorii de perle, încă nu știm și lista ar putea continua.


Pentru aceste noi producții vă gândiți la invitații din afara Bucureștiului, din afara țării?

La premiera de Turandot vom avea invitată pe Maria Guleghina. Este un nume important pentru publicul bucureștean și nu numai. De asemenea, avem invitați regizori, scenografi, care să pună în scenă un spectacol așa cum merită opera din București. Publicul gustă această noutate.


Interviu realizat de Jeanine Costache