ACUM:
19.00
Stagiunea muzicală Radio
În direct, Orchestra Națională Radio.
Urmează: 21.00 Scena europeană Înregistrări sau concerte în direct.
Apoi: 23.30 Sunete contemporane Incursiune în lumea muzicii contemporane românești.

Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu pianistul de jazz Sorin Zlat

Bookmark and Share
Publicat: marți, 11 Februarie 2020 , ora 13.25

În 13 februarie, ora 18.00, Sorin Zlat Trio participă la preselecția națională pentru Euroradio Jazz Competition organizată de Radio România Muzical la Universitatea Națională de Muzică din București.

Veți participa la preselecția națională pentru Euroradio Jazz Competition, alături de ansamblul care vă poartă numele. Ce ne puteți spune despre membrii ansamblului și despre istoria acestuia?

Trio-ul a luat naștere acum 10 ani. Prima oară, în formulă a fost Adrian Flautistu la contrabas și Laurențiu Zmau. Pe parcurs, trio-ul a mai suferit schimbări și în prezent îi am pe Michael Acker la contrabas și Iulian Nicolau la tobe. Datorită jam sessions-urilor care se mai organizează în București am avut ocazia să-l aud pe Iulian la un jam session, acum câțiva ani și mi-a atras atenția. Este un muzician foarte bun, un toboșar foarte bun și am decis să-l iau în acest proiect. La fel și cu Michael Acker. Cu el de fapt, m-am cunoscut la Conservator, când eram la master și a rămas suprins de progresul lui. El, prima oară, începuse cu chitara bas. Era în zona de funk, groovie și la un moment dat, a început să avanseze la contrabas, ceea ce mi-a atras atenția și m-am decis să-l iau în acest trio. După acesta, am început o serie de concerte, festivaluri, cluburi. Am lucrat împreună și de doi ani colaborăm împreună, în această formulă.


Ce însemnătate are această competiție pentru Sorin Zlat Trio?

O oportunitate foarte bună ca acest trio să devină mai cunoscut și nu cred că este neapărat vorba de premiu, pentru că eu am participat la foarte multe competiții, am un palmares destul de bogat și mi-am dat seama că la aceste competiții este bine să participi ca să-ți faci contacte. Pentru că de obicei, la competiții de mare palmares se perindă tot felul de agenți, promoteri, manageri și este un loc foarte bun pentru muzicieni, să experimenteze și să-și facă noi contacte.


Interviu realizat de Petre Fugaciu