ACUM:
19.00
Jazzy hour cu Berti Barbera (R)
Cele mai noi și interesante discuri ale momentului.
Urmează: 20.00 Calendar muzical Compozitori și interpreți - de care ne amintim cu drag.
Apoi: 20.30 Scena europeană Înregistrări sau concerte în direct.

Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu dirijorul Horia Andreescu

Bookmark and Share
Publicat: marți, 30 Iulie 2019 , ora 10.31

Miercuri, 31 iulie, în cadrul festivalului „Vară magică” a avut loc un concert susținut de orchestra Romanian Simfonietta, sub bagheta lui Horia Andreescu. Acesta ne oferă mai multe detalii despre programul serii și evoluția ansamblului. 

Prima simfonie se numește „Parisiana”, pentru că ea acolo a fost scrisă și acolo s-a și cântat. Această simfonie, împreună cu Simfonia nr. 36 „Haffner” sunt singurele care au formula completă, clasică de suflători, câte doi, flaut, oboi, clarinet, fagot, corn, trompete, timpan. Simfonia 40 este penultima simfonie a lui Mozart, în sol minor. Este poate cea mai cunoscută simfonie. Nu e mult de vorbit despre ea. E de ascultat toată seria finală, cele trei simfonii pe care le-a scris în ultimul an de viață, fiecare cu totul altă atmosferă decât precedenta. Am căzut împreună cu organizatorul festivalului, dar și cu Marin Cazacu, am hotărât un program integral Mozart, având și solistul cu concert de gală de Mozart și având deja șansa să fi deschis cu virtuozii din București, festivalul cu un program Beethoven. Eu cred că e atractiv, a cunoaște lumea lui Mozart. Sinfonietta are în ea instrumentiști mai tineri, chiar foarte mulți, formula de anul acesta. Cred că ideea programului Mozart va avea succes de public și este un succes garantat pentru toți acești tineri, puțini din ei cu experiență, majoritatea fără, care au învățat foarte multe, care sunt bucuroși, cred că este al zecelea an când facem formula de Sinfonietta. De la an la an și eu știu ce se potrivește sau ce nu se potrivește cam cum trebuie abordat ansamblul la primele întâlniri ca lucrurile să funcționeze, să înceapă să prindă încredere în ei, să simtă cumva că muzica, după o repetiție, două, începe să sune altcumva decât la prima citire. Așa că este o experiență frumoasă pentru mine și interesantă de fiecare dată. Va fi un câștig pentru ei și pentru public.


Interviu realizat de Petre Fugaciu