ACUM:
21.00
Scena europeană
Înregistrări sau concerte în direct.
Urmează: 23.30 Sunete contemporane Incursiune în lumea muzicii contemporane românești.
Apoi: 0.00 Adagietto În inima nopții, sonorități aduse din inima nopții...

Interviuri Înapoi

AUDIO. Alina Pavalache despre Concursul Internațional de Canto 'George Enesco'

Bookmark and Share
Publicat: luni, 7 Octombrie 2019 , ora 12.16

Pentru această a șasea ediție a Concursului Internațional de Canto "George Enesco" de la Paris sunt înscriși peste 30 de candidați în cele două secții: Mari amatori de artă vocală - asta este originalitatea concursului - și Tineri profesioniști. Repertoriul este, aș putea spune, exigent, chiar foarte exigent, în special pentru secția Tineri profesioniști, pentru că sunt cerințe pentru lucrări de George Enescu, bineînțeles, și lied contemporan. Este primul an în care finala se desfășoară acompaniată de orchestră simfonică - fiecare interpret trebuie să cânte o arie sau mai multe arii care să se încadreze în 10 minute din muzica de operă a secolului XX-XXI.

Concurenții provin din România, Franța, China, Coreea, Japonia și Germania. Juriul este destul de extins; prezidează doamna Viorica Cortez, care este și președinta Societății franceze muzicale "George Enesco". În juriu va mai fi baritonul Florin Estefan, directorul Operei din Cluj, doamna Francoise Petro, reprezentanta Adami, care este societatea de drepturi de interpreți din Franța, doi jurnaliști din partea revistei de specialitate Opera Magazin și site-ului Forum Opera, agent artistic Bettina Brentano, doi dirijori - Leonard Ganvert și Leonard Dumitriu de la Conservatorul din Iași care va dirija și finala concursului - și Herve Oléon, care este vicepreședintele Asociației "Jules Massenet" și care oferă un premiu special pentru cea mai bună interpretare a unei arii de Jules Massenet, care, după cum știm, a fost profesorul la Conservator al lui George Enescu.


Declarație preluată de Monica Isăcescu