Reportaje

Arhiva : 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 |

AUDIO. 'Ascultă 5 minute de muzică clasică' - Mega Image Cobălcescu

Publicat: marți, 30 Octombrie 2018 , ora 15.10
 

O primă observație ce poate fi făcută în legătură cu proiectul "Ascultă 5 minute de muzică clasică în spații neconvenționale" este aparenta naturalețe a acestuia. Deși din punct de vedere conceptual, muzica clasică și respectivele spații neconvenționale - supermarketuri, malluri sau cafenele - ar trebui să fie antitetice, faptul că publicul acceptă această îmbinare este un argument pentru naturalețea ei. Desigur, în sala de concert, relația dintre auditoriu și muzică este una activă, în timp ce într-un supermarket este pasivă. Însă această observație este datorată atât contextului propriu-zis cât și reacțiilor individuale.

"E foarte interesant că s-a introdus și așa ceva în Mega. Oamenii sunt mai relaxați, mai degajați, vin cu plăcere. Trebuia să dureze mai mult."

"Este relaxant! După o zi de muncă obositoare, mai simți nevoia de relaxare. Este în regulă. Și ca și oră, nu e nici prea mult."

"Foarte bună. Mie-mi place."

"Da. Ne simțim bine auzind asta. În parcare mi s-a părut prea tare. Aici îmi pare plăcut."

"E relaxantă. Este foarte bine."

"E foarte nimerit pentru weekend. Muzica simfonică deconectează, liniștește și e ceva deosebit față de ce ascultăm de obicei. Iar pe de altă parte, chiar mi-ar plăcea să existe mai des tipul acesta de muzică. E oportun. Și pentru cei care iubesc cultura e cel mai oportun. Chiar m-am mirat. Aascultăm destul de rar și eu consider că ar trebui să fie cât mai des. Mie personal îmi place Strauss, Beethoven câteodată, Mozart. Sunt fan tipul ăsta de muzică."

Au fost opiniile celor prezenți vineri, 26 octombrie, în Mega Image Concept Store Cobălcescu. Din spusele clienților magazinului, reacțiile la integrarea muzicii clasice în viața de zi cu zi nu sunt nici stupefacția și nici uluirea. Apariția neașteptată a muzicii clasice în rutina zilnică este, pentru majoritatea, o surpriză plăcută. Astfel, proiectul se va derula în continuare până la finalul lunii octombrie în librării, muzee, malluri și supermarketuri.

Reportaj realizat de Petre Fugaciu