ACUM:
21.00
Opera în interpretări de referință
Mari compozitori, mari interpreți.
Urmează: 0.00 Nocturn jazz Portrete ale celor mai importanți oameni din jazz.
Apoi: 0.55 Imnul de stat

Arhivă : Actualitatea internațională Înapoi

Opera Scala din Milano i-a retras criticului muzical Paolo Isotta dreptul de a intra liber la spectacolele sale, din cauza unei serii de articole considerate defăimătoare și rău-voitoare la adresa instituției

Bookmark and Share
Publicat: marți, 5 Februarie 2013 , ora 10.07

Directorul Stephane Lissner consideră că Paolo Isotta, care scrie în mod regulat în celebrul Corriere della Sera, unul dintre cele mai citite cotidiene italiene, ar fi "întrecut orice limită. Isotta a decis să aleagă calea răfuielilor personale, o alegere ciudată în raport cu profesiunea de critic muzical și să uzeze de acestea în articolele sale ca armă împotriva artiștilor și intituției". Pe parcursul timpului, Paolo Isotta s-a remarcat prin opiniile sale intransigente: l-a numit pe Luciano Pavarotti un "analfabet muzical" și a caracterizat acid opera "Prometheus" a lui Rudolf Wagner-Regeny cu cuvintele "Doamnelor și domnilor, muzica s-a sfârșit!". Criticul muzical italian a atacat de asemenea în termeni duri și spectacolul Falstaff, o co-producție a Operei Scala din Milano și a Operei Regale Covent Garden din Londra, cu Daniel Harding la pupitrul dirijoral. Paolo Isotta a refuzat să răspundă acestor acuzații, mărginindu-se să declare că poziția luată de Opera Scala din Milano cuprinde nenumărate remarci defăimătoare la adresa sa.