ACUM:
10.00
Arpeggio
3 ore cu și despre Interpretul zilei, Opera si vedetele ei, CD Review.
Urmează: 12.55 Promo Informații despre evenimentele Radio România Muzical și ale partenerilor noștri.
Apoi: 12.59 Promo RRM Detalii despre cele mai interesante emisiuni ale zilei.

Arhivă : Actualitatea internațională Înapoi

O noua teorie privind rolul Annei Magdalena Bach in creatia bachiana - Prezentata in cadrul Simpozionului Internaţional de Criminalistică de la Melbourne

Bookmark and Share
Publicat: miercuri, 8 Octombrie 2008 , ora 13.48
-O comisie internaţională de criminalişti va analiza teoria potrivit căreia soţia lui Johann Sebastian Bach, Anna Magdalena, a compus o parte dintre lucrările atribuite marelui compozitor. Martin Jarvis, profesor asociat la Universitatea ?Charles Darwin? din Australia, va prezenta rezultatul cercetării sale săptămana aceasta, cu ocazia Simpozionului Internaţional de Criminalistică de la Melbourne. "Dovezile ştiinţifice demonstrează că relaţia dintre Anna Magdalena şi Johann Sebastian Bach nu a fost niciodată inteleasă corect? - a explicat Jarvis. Conform acestuia, Anna Magdalena a fost mai mult decat o femeie casnică, simplă, preocupată de ingrijirea copiilor săi şi care transcria, ocazional, manuscrisele genialului său soţ. Profesorul, actualmente director artistic al Orchestrei Simfonice ?Darwin?, a considerat, incă de cand era student la Academia Regală de Muzică din Londra, că suitele de violoncel ale lui Bach nu se incadrează in tiparele consacrate ale compozitorului. In analiza sa, Jarvis a avut in atenţie amintitele suite şi a descoperit 18 motive muzicale care nu ar apartine stilului bachian. Apoi, a cerut ajutorul unui laborator de criminalistică pentru a analiza grafic o serie de manuscrise. Jarvis a comparat lucrările redactate de Bach cu o mostră grafologică a Annei Magdalena şi a identificat contribuţia sa in mai multe dintre manuscrise. La finalul cercetării, profesorul a atribuit Annei Magdalena un rol mult mai important in viaţa şi creaţia soţului ei decat cel cu care ne-am obişnuit. Unul dintre manuscrisele ce au făcut obiectul studiului, datand din 1725, conţine o arie presupusă a fi scrisă de soţia compozitorului. Profesorul a concluzionat că aceasta arie, despre care mulţi cercetători au afirmat că nu ii apartine lui Bach, a fost folosită de acesta la inceputul şi in finalul "Variatiunilor Goldberg". "Aria este o compozitie a Annei, iar el si-a demonstrat dragostea prin folosirea ei", a spus profesorul Jarvis. Ipoteza va fi prezentată comunitatii criminalistice din Noua Zeelandă şi Australia.