Acum: 1.00
Notturno • Produs de BBC, preluat prin Uniunea Europeană de Radio.
Urmează: 7.00
Allegro... de weekend (R) • Un matinal clasic, într-un tempo vivace.

 

Apoi: 9.50
Promo • Informații despre evenimentele partenerilor noștri.

 


Votează discul de muzică clasică al anului 2013

Aveti nevoie de Flash player 8 sau mai recent pentru a asculta acest clip

Rolando Villazon cântă Verdi - Music box - 7 ianuarie 2013

Bookmark and Share

Scor : 4.75 ( 32 voturi)

2013 este anul Verdi-Wagner, era inevitabil ca prima ediție a emisiunii Music box din acest an și primul disc propus spre votare în cadrul campaniei "Votează discul de muzică clasică al anului 2013" să fie un omagiu lui Giuseppe Verdi. Discul a apărut în 2 noiembrie 2012, iar protagonistul lui tenorul mexican Rolando Villazon.

Un prim plus al acestui album cred că este repertoriul divers, ce include lucrări mai puțin cunoscute din repertoriul verdian, așa cum a fost aria din Oberto, conte di San Bonifacio, dar și cea care urmează, din actul I al operei Cei doi Foscari de Giuseppe Verdi. În înregistrarea realizată în septembrie 2012, alături de Rolando Villazon se află Orchestra Teatrului Regio din Torino, dirijată de Gianadrea Noseda și tenorul Vicente Ombuena, o alegere poate mai fericită prin alăturarea cu timbrul mult mai pur și calitativ deținut de Rolando Villazon.

Câți dintre noi cunoaștem romanțele lui Giuseppe Verdi pentru voce și pian?

Probabil că prea puțini. Villazon propune trei romanțe pe noul său disc: Brindisi, L'esule și In solitaria stanza, în formula pentru voce și orchestră realizată de nu mai puțin celebrul Luciano Berio.

Rolando Villazon - tenorul liric prin excelență, pasional, asemenea tuturor latinilor și foarte expresiv. O carieră ce l-a purtat pe cele mai importante scene ale lumii, alături de alte staruri ale teatrului liric contemporan: aparițiile sale alături de soprana Anna Netrebko în Traviata sau Boema au făcut istorie. Un tenor vitregit de sănătatea proprie: în 2010 a fost obligat să se opereze pentru a-și scoate un nodul congenital de pe o coardă vocală - a revenit în formă în 2011. O apariție carismatică, plină de energie, un tipar al vedetei actuale a teatrului liric - apropiat de public, plin de viață, fără prea mari ifose și totuși, un tenor promovat cu asiduitate pentru certele sale calități.

My La donna e mobile

Pentru publicul larg probabil că aria Ducelui din Rigoletto și aria lui Alfredo din Traviata, înregistrate pe acest disc, i-ar face să rezoneze cel mai mult. Cine nu a îngânat măcar odată celebra La donna e mobile din Rigoletto de Verdi? Tocmai pe răspunsul afirmativ al acestei întrebări se bazează și o campanie online lansată de Deutsche Grammophon, casa producătoare a acestui disc, care i-a provocat pe ascultătorii de pretutindeni să încarce pe site-ul oficial al discului un mic clip video inspirat de La donna e mobile. My la donna e mobile se intitulează acest concurs al cărui premiu este o călătorie la Viena pentru câștigător la unul dintre spectacolele pe care Villazon le va susține în martie 2013 în capitala austriacă. Puteți să mai participați la acest concurs până în 15 ianuarie 2013, așa că grăbiți-vă. Pe site-ul deutschegrammophon.com găsiți toate amănuntele necesare.

Rolando Villazon despre Giuseppe Verdi



"A cânta muzica lui Verdi înseamnă a interpreta diversele forme ale melodiei eterne a sufletului uman", scrie Rolando Villazon. "Verdi a fost un om care a venit din popor și a compus pentru popor, un geniu care nu a pierdut niciodată contactul cu forțele primare ale sufletului uman. Verdi a fost într-adevăr cel mai puțin pretențios dintre compozitori. Când criticii timpului său spuneau că muzica mare este o expresie a iubirii, durerii, etc. el spunea că ei nu au dreptate: "arta căruia îi lipsesc simplitatea și naturalețea nu este Artă. O idee trebuie să-și tragă esența din simplitate".


...Și o apreciere personală

Cred că acesta este și aspectul pe care l-am apreciat cel mai mult la acest album pe care îl puteți transforma prin votul dvs.  în discul de muzică clasică al anului 2013. Simplitate, lipsă de emfază, o evidentă relație specială cu muzica interpretată, o selecție repertorială interesantă, din toate perioadele creației verdiene - de la prima sa operă - Oberto, la ultima, Falstaff. Nu întotdeauna o strălucire a vocii așa cum ar fi fost de așteptat, însă problemele vocale sunt estompate de interpretarea inteligentă și plină de culoare.

Cristina Comandașu


Nume, prenume

Localitatea

Vârsta


Comentariu