Înapoi la: Emisiuni

Max Emanuel Cencic

Publicat: Duminică, 3 Noiembrie 2013 , ora 10.00

Prima ediție a emisiunii duminicale în spațiul căreia voi încerca să schițez, pentru dumneavoastră, portrete nonconformiste - sugerate mai puțin de cuvinte și mai mult de muzică - ale unora dintre cei mai interesanți artiști ai scenelor mondiale, muzicieni ale căror cariere strălucesc în lumina reflectoarelor este dedicată contratenorului Max Emanuel Cencic. Croatul, stabilit în Austria, a cucerit deja publicul românesc prin prezențele sale pe scena Festivalului Enescu, în două partituri haendeliene: "Susana" - sub bagheta lui William Christie și "Alessandro" alături de Julia Leszneva și dirijorul George Petrou.

Sunt deja zece ani de când Max Emanuel Cencic a fost desemnat de revista germană "Opernwelt" - "New best singer of the year" - cel mai promițător tânăr talent al anului, în urma interpretării conferite lui Nerone din "Încoronarea Popeei" de Monteverdi; impresionant prin frumusețea timbrului unui tip de voce cu totul special, prin tehnica impecabilă, prin agilitatea și siguranța cântului.

Astăzi în vârstă de 37 de ani, Max Cencic are în spate o carieră bogată, începută în Croația natală prin interpretarea, la numai 6 ani, a celebrei arii a Reginei nopții la televiziunea națională și continuată ca membru al renumitului Cor de băieți din Viena, alături de care a realizat turnee, a înregistrat sub egidele unor companii prestigioase, desăvârșindu-și tehnica vocală și însușindu-și un repertoriu vast. Odată cu trecerea vremii și cu transformările inevitabile ale timbrului, Cencic și-a antrenat vocea pentru a aborda roluri de contratenor și succesul nu a întârziat să apară, numele său fiind aclamat astăzi pe marile scene europene, întărind opinia criticilor conform căreia arta sa îl situează în rândul celor mai impresionanți artiști ai momentului.