Portret de compozitor - Wolfgang Amadeus Mozart Înapoi la: Emisiuni
Mozart LIV
Ceea ce a fost considerat ani la rând a fi începutul Simfoniei nr. 37, venind așadar după cea de la Linz, s-a dovedit ulterior a fi fost doar introducerea pentru o simfonie scrisă de Michael Haydn în primăvara lui 1783 pentru instalarea unui nou abate la mănăstirea benedictină „Michaelbeuern” de lângă Salzburg – o nouă dovadă de prietenie demonstrată fostului său coleg. O altă simfonie se va mai lăsa așteptată, deocamdată, pentru că Mozart odată plecat de la Linz, trebuia să se ocupe de obligațiile sale zilnice și de pregătirea pentru noi concerte. Din bagajul cu care ajunge la Viena extragem și această nouă pagină pianistică…
Tot „Linz” este supranumită și Sonata KV 333 în Si bemol major dedicată elevei sale contesa Marie Karoline Rumbeke. Ea a fost de fapt prima lui elevă la pian, încă de la sosirea la Viena în 1781, cunoscută în familia contelui Kobenzl a cărui verișoară era și căreia ajunsese să-i dea lecții zilnic. Pe domeniul Reisenberg din apropierea capitalei, cum ne amintim, petrecuse zile frumoase. Probabil că tânăra contesă făcuse progrese notabile, căci sonata nu este una ușoară în ciuda debutului oarecum liric. Nu doar prin dimensiunile ei mult extinse față de anterioarele, și chiar față de unele ulterioare, dar și aerul ei foarte concertant i-a făcut pe comentatori să considere că, de fapt, Mozart ar fi scris-o pentru a o cânta el însuși, dacă nu chiar atunci, la Linz, cel puțin în academiile ce se anunțau...
Lista lucrărilor folosite pentru ilustrația muzicală:
- W.A.Mozart: dagio maestoso în Sol major KV 444/425a [ex nr. 37] (Introducere la o simfonie de Michael Haydn) (Academia St. Martin in the Fields dir. Sir Neville Marriner)