Arhivă : Recomandări Înapoi
Daniel Goiți la Întâlnirile sub semnul capodoperelor
Cu câtă modestie vorbește pianistul Daniel Goiți despre ascensiunea carierei sale...
Ce multă responsabilitate dezvăluie cuvintele sale atunci când se referă la marile opusuri pe care le-a atacat...
Câtă implicare expresivă împletită cu distincție și discreție reflecta versiunile sale interpretative...
Numele pianistului pe care ne-am obișnuit să îl așezăm în galeria valorilor culturale reprezentative ale școlii muzicale transilvănene s-a aflat recent pe afișele stagiunii bucureștene. In ambianța forfotei specifice înaintea repetițiilor, Daniel Goiți a încredințat microfonului câteva dintre gandurile sale, alegând din repertoriul său câteva opusuri care i-au jalonat drumul devenirii artistice: Concertul nr.1 de Creaikovski - despre care a mărturisit că s-a apropiat cu... smerenie și multă răspundere (fiind o partitură de mare complexitate pianistică, ilustrată sonor de mai toți marii artiști în variante foarte convingătoare); un concert pe care cântat de foarte tânăr, la Cluj, pe care l-a reluat de nenumărate ori pe scene diferite... Un reper al traiectoriei urmate de această lucrare în traseul lui Daniel Goiți rămâne momentul întâlnirii - în concert pe scena Studioului "Mihail Jora" al Radio-ului - cu dirijorul Roberto Abbado...
Muzica lui Enescu are o semnificație aparte pentru Daniel Goiți, câștigătorul Concursului Internațional "George Enescu" din 1991... Poezia și atmosfera unică din "Carillon nocturne" l-au fermecat de fiecare dată, iar artistul consideră această pagină unică în literatura epocii...
Între asemenea repere a fost inclusă în sumarul "Întâlnirii sub semnul capodoperei" și o probă de virtuozitate și strălucire instrumentală: "Mefisto-vals" de Franz Liszt - un opus în care bravura este doar un argument în slujba fanteziei interpretative...
Ipostaze pianistice distincte - joi, 8 decembrie, de la ora 20, în reluare sâmbătă 10 decembrie, de la 13,05.