Arhivă : Se întâmplă la Radio România Înapoi

Audiții la Majestic

Publicat: luni, 27 Noiembrie 2017 , ora 10.05
Teodora Mareș și Adrian Păduraru, după 32 de ani, într-o altă poveste de dragoste - la Teatrul Național Radiofonic

Teatrul Național Radiofonic organizează luni, 27 noiembrie 2017, de la ora 16:00, la clubul de la hotelul Ramada Majestic (Calea Victoriei nr. 38-40), audiția cu public a spectacolului prezentat în premieră absolută Să vorbesc cu tine de Ana-Maria Bamberger. Adaptarea radiofonică: Magda Duțu. Regia artistică: Maria Agnesa Pușcașu. În distribuție: Teodora Mareș și Adrian Păduraru. Regia de studio: Milica Creiniceanu. Regia muzicală: Patricia Prundea. Regia tehnică: ing. Mirela Georgescu. Redactor: Costin Manoliu. Coordonator de proiect: Magda Duțu. Spectacolul va fi difuzat joi, 30 noiembrie, de la ora 19:00, la Radio România Cultural, în cadrul proiectului Dramaturgi români contemporani.

Ana-Maria Bamberger, autoarea cunoscutei piese Portretul Doamnei T. - un omagiu adus regretatei Olga Tudorache, după care a fost realizat, în cadrul aceluiași proiect, cel mai bun spectacol radiofonic al anului 2006, în regia lui Attila Vizauer, vine acum cu cel mai nou text al său - Să vorbesc cu tine, o comedie romantică și în același timp, radiografia psihologică a unei povești de dragoste universale, în care fiecare se poate recunoaște.

"Să vorbesc cu tine încearcă să spună, cu simplitate și naturalețe, una dintre poveștile universale - "boy loves girl" și să fie, în același timp, radiografia psihologică a unei povești de dragoste imperfecte, urmărind evoluția personajelor în dinamica relației lor, cu nesiguranța și teama excesivă de a pierde, dar și cu tot ceea ce are tandru, luminos și optimist", precizează Ana-Maria Bamberger.

Pentru a ajunge să-și desăvârșească relația, cele două personaje, Nina și Patrick, interpretate de Teodora Mareș și Adrian Păduraru, doi actori care ne-au fascinat cândva într-o delicată poveste de dragoste, parcurg un drum greu, în timp, marcat de "scenariul interior" al lui Patrick. Personalitatea lui, insuficienta încredere în sine, îl împiedică să creadă în posibilitatea acestei relații, pe care și-o dorește atât de mult. Pentru a se proteja, preferă să se retragă, chiar dacă, în acest fel, provoacă suferință amândurora. E foarte greu de schimbat acest "scenariu interior" - imaginea pe care o avem despre noi înșine în raport cu alții, plămădită din crezurile noastre interioare, ca rezultat a tot ceea ce ni se întâmplă încă din copilărie. E foarte greu, dar poate deveni absolut necesar, pentru a putea avea acces la fericire. Este și mesajul transmis de cei doi actori prin interpretarea lor sensibilă și implicarea deosebită în acest proiect.


'Taximetrist de noapte la New York' de Mircea M. Ionescu - debut dramaturgic la Teatrul Național Radiofonic

Teatrul Național Radiofonic vă invită marți, 28 noiembrie 2017, de la ora 16:00, la clubul de la hotelul Ramada Majestic (Calea Victoriei nr. 38-40), la audiția cu public în avanpremieră a spectacolul de teatru radiofonic Taximetrist de noapte la New York de Mircea M. Ionescu, adaptarea radiofonică: Oana Cristea Grigorescu, regia artistică: Gavriil Pinte. Producția face parte din proiectul special Scena radiofonică a dramaturgiei contemporane românești, ediția 2017. Actorul Angel Rababoc dă viață acestei monodrame cu voci verité, secondat de o distribuție numeroasă: Valentin Teodosiu, Daniela Ioniță, Cristian Iacob, Dan Codreanu, Mircea Constantinescu, Nicolae Cristian, Tomi Cristin, Ion Haiduc, Daniel Popescu, Vasile Toma și interpreții vocilor episodice: Violeta Berbiuc, Gavriil Pinte, Janina Dicu, Oana Cristea Grigorescu, Patricia Prundea, Ema Stere, Attila Vizauer. Regia de montaj: Florin Bădic, Radu Verdeș. Regia de studio: Janina Dicu. Inginer de sunet: Mădălin Cristescu. Regia muzicală: Stelică Muscalu. Redactor: Oana Cristea Grigorescu. La audiție va fi prezent autorul. Intrarea e liberă.

Cunoscut jurnalist și comentator sportiv, Mircea M. Ionescu exersează literatura și dramaturgia cu fidelitate încă din 1976 ca un permanent refugiu, după cum scrie pe pagina sa de internet. Primele piese de teatru montate la Arad, Petroșani și Bacău datează din perioada 1979-1985. Din 1997, la revenirea în țară după perioada exilului newyorkez, reia scrisul pentru teatru, iar piesele acelor ani consemnează experiența vieții americane, trăite ca șofer de taximetru la New York. Din anul 2000 scrie și publică cu consecvență peste 15 piese, cu 26 de premiere în majoritate la Teatrul Ion Vianu din Giurgiu (pe care l-a și condus în calitate de director în perioada 2010-2016), dar și la Teatrul Satiricon din Chișinău sau Theatrum Mundi București. Subiectele pieselor sale sunt legate de cunoașterea și oglindirea lumii sportive românești dar și de apetitul pentru actualitate al jurnalistului Mircea M Ionescu, atunci când nu se alimentează direct din autobiografia sa. După 2011, piesa Pușlamaua de la etajul 13, premiată cu premiul I la Concursul Național de Dramaturgie-Comedie de la Galați, e montată în teatrele din țară dar și în Moldova, Bulgaria, Austria, sau la teatrul radiofonic la Radio Novi Sad în 2014.

Taximetrist de noapte la New York consemnează o etapă reală din viața autorului, fuga din țară în 1987, obținerea statutului de refugiat politic și aventura supraviețuirii și găsirii unui rost în SUA, la New York. La originea piesei Taximetrist de noapte la New York stă un volum omonim de memorialistică publicat în anul 2000, precedat de două piese de teatru cu același subiect. Semnalată ca monodrama cu voci verité, piesa convoacă personaje reale întâlnite în timpul celor 6 ani petrecuți ca taximetrist la New York, rememorează episoade trăite pe străzile Babilonului (după cum numește autorul orașul) din care trasează harta suferințelor și luptei pentru păstrarea verticalității interioare a exilatului în lumea americană. Piesa discută reversul clișeelor despre America tuturor posibilităților și este înainte de toate o istorie subiectivă a imigrantului dezrădăcinat. Regizorul Gavriil Pinte vede în piesa lui Mircea M. Ionescu o poveste de viață atemporală, a tuturor imigranților, a dezrădăcinaților porniți în căutarea unei vieți mai bune, confruntați cu propriile limite dar și cu sistemul social nemilos al Americii.