ACUM:
1.00
Notturno
produs de BBC, preluat prin Uniunea Europeană de Radio
Urmează: 7.00 Musica viva Matinalul altfel, marca Radio România Muzical.
Apoi: 9.55 Promo Informații despre evenimentele Radio România Muzical și ale partenerilor noștri.

Arhivă : Se întâmplă la Radio România Înapoi

VIDEO. GAUDEAMUS, cel mai citit târg de carte și-a validat sloganul: 125.000 de vizitatori

Bookmark and Share
Publicat: duminică, 22 Noiembrie 2015 , ora 21.38

Ediția 2015 a Târgului Internațional GAUDEAMUS, organizat de Radio România, s-a încheiat duminică, 22 noiembrie, în prezența unui public încă numeros, dornic să profite până în ultima clipă de oferta generoasă și de atmosfera inconfundabilă ale evenimentului. Numărul mare de participanți - peste 300 , de evenimente - mai mult de 700, recordul de vizitatori înregistrat la această ediție - 125.000 - și sumele generoase pe care aceștia le-au cheltuit (circa 3.200.000 euro, conform rezultatelor studiului de trafic realizat pe parcursul târgului) confirmă faptul că GAUDEAMUS a fost și în acest an "cel mai citit târg de carte".

Târgul Internațional GAUDEAMUS, eveniment reper al peisajului cultural românesc de peste două decenii, a avut loc în acest an în perioada 18 - 22 noiembrie în Pavilionul Central al Complexului Expozițional Romexpo; ajuns în 2015 la ediția cu numărul 22, târgul este inițiat și organizat anual de Radio România, prin Centrul Cultural Media Radio România.

Premiile acestei ediții a târgului, decernate duminică, 22 noiembrie, au fost:

 Trofeele GAUDEAMUS, ai căror câștigători au fost stabiliți prin Votul Publicului, au fost acordate Editurilor Humanitas (locul 1), RAO (locul 2) și Nemira (locul 3);
 Trofeul pentru "Cea mai râvnită carte a târgului", stabilit tot prin Votul Publicului, a revenit Editurii RAO, pentru volumul "Biblia pierdută" de Igor Bergler;

 Trofeele Presei pe secțiunile publicații, radio, TV, online și agenții de presă au fost câștigate de: cotidianul Adevărul, postul Pro TV, postul Gold FM și Agenția Națională de Presă Agerpres. Trofeul pentru secțiunea online nu a fost acordat, întrucât rezultatele Votului Publicului nu au fost concludente. Posturile Radio România, frecvent indicate drept surse de informații despre eveniment, nu au intrat în această competiție, dat fiind statutul de organizator al instituției.

 Premiul de Excelență, în valoare de 10.000 lei, oferit de către Radio România, a fost decernat Editurii Cartier, pentru abnegația cu care, alături de alte edituri basarabene, ține sus steagul piețelor de carte din România și Republica Moldova;
 Premiul Educația a revenit Academiei de Studii Economice din București, în semn de apreciere pentru constanța și pentru standardele înalte la care Academia s-a prezentat și în acest an la Gaudeamus;
 Premiul pentru traducere "Antoaneta Ralian", decernat pentru doi traducători, din limba română într-o limbă străină și dintr-o limbă străină în limba română a fost acordat la această ediție: domnului George Volceanov, pentru traducerea din limba engleză a romanelor "Ochii doamnei mele" și "Moartea la Deptford" de Anthony Burgess, publicate de Editura Humanitas Fiction și doamnei Ruxandra Cesereanu pentru proiectul "Moods & Women & Man & Once Again Moods. An Anthology of Contemporary Romanian Erotic Poetry" - editura Tracus Arte.

Miss Lectura pentru ediția 2015 a Târgului GAUDEAMUS a fost desemnată domnișoara Emanuela Ivan, studentă la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București.

Ceremonia de premiere GAUDEAMUS 22 a fost precedată de prezentarea câștigătorului Premiului Goncourt - Alegerea publicului român 2015: scriitorul Tobie Nathan pentru romanul "Ce pays qui te ressemble". Evenimentul a fost organizat pentru a treia oară la GAUDEAMUS de Institutul Francez.

Invitatul de onoare al ediției a fost GADIF - Grupul Ambasadelor, Delegațiilor și Instituțiilor Francofone din România, iar președintele de onoare al Târgului GAUDEAMUS 2015 a fost domnul Victor Ieronim Stoichiță, reputat cercetător și profesor de istoria artei, stabilit în prezent în Elveția.

Proiecte Radio România - Gaudeamus

În cadrul Târgului a fost organizată finala celei de a XIII-a ediții a Concursului Național de Lectură "Mircea Nedelciu", dedicat elevilor de liceu; câștigătorii acestei ediții au fost: locul I - Maria Tohăneanu, Colegiul Național "Carol I" din Craiova; locul II - Claudia Preda, Liceul Teoretic "Ovidius" din Constanța; locul III - Călina Durbac, Liceul Teoretic "Al. I. Cuza" din București.
Premiile, constând în sume de bani destinate achiziționării de cărți din târg, au fost oferite de Radio România.

Proiectul "Cărțile se întorc acasă" s-a bucurat de un real succes și în acest an. Fondul de carte constituit prin donații ale vizitatorilor și expozanților în cadrul proiectului a cuprins peste 5.000 de volume care vor ajunge în biblioteci publice din orașul Rupea (județul Brașov) și din localitatea Scoreiu (județul Sibiu). De la lansarea acestui proiect în 2010, peste 140.000 de volume au ajuns, prin generozitatea expozanților și a vizitatorilor GAUDEAMUS în peste 340 de biblioteci aflate în aria de acoperire a posturilor Radio România.

Invitați de nota 10: Olimpicii României - un proiect care își propune să aducă în prim-plan competitivitatea și excelența învățământului românesc, să atragă atenția asupra performanțelor și potențialului reprezentanților săi de top pentru viitorul României. La GAUDEAMUS 2015, 6 elevi medaliați la concursuri internaționale la diverse discipline, beneficiari ai bursei "Meritul olimpic internațional" au fost invitați speciali ai Târgului și premiați de către Radio România și Automobile Dacia.

Cei care au contribuit la proiectele Radio România - "Cărțile se întorc acasă", "Invitați de nota 10: Olimpicii României" și la Atelierul de creație din cadrul Salonului de Carte pentru Copii Ion Creangă au fost: Display Group, www.HopaSus.ro, editurile Corint, Didactica Publishing Group, Humanitas, Litera, Nemira, Niculescu, Trei și Tritonic.

Ziarul Târgului (4 numere) a fost realizat într-un tiraj zilnic de 5.000 de exemplare, în perioada 19 - 22 noiembrie, de către o echipă redacțională de la cunoscuta publicație Cațavencii.

Studiul de trafic derulat pe întreg parcursul evenimentului a fost realizat de Centrul de Studii Media și Noi Tehnologii de Comunicare - Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, Universitatea București.

Tombola GAUDEAMUS

Derulată pe întreg parcursul târgului, pe baza biletelor și a abonamentelor de intrare, Tombola GAUDEAMUS a oferit vizitatorilor ediției ocazia de a câștiga numeroase premii: 15 gift-carduri BRD, fiecare în valoare de 200 lei și 10 vouchere foto-carte CEWE, în valoare de câte 135 lei.

Parteneri GAUDEAMUS 2015
Proiect cultural susținut de Ministerul Culturii

BRD Groupe Société Générale - Partener principal Sponsori: Dacia și Vodafone România

Parteneri: DDB, Treasure Tea & Coffee, CEWE România, Bernschutz & Co, 7Last Muse, Display Grup, Carrefour, Kandia Dulce, Vestra, Primăria Municipiului București, Primăria Sectorului 1 București.

Parteneri media: TVR, Spectacular, România TV, Media Trust România, TV5 Monde, revista Accente, Agenția de carte, Bookblog.ro, revista Cariere, Cațavencii, Forbes România, ziarul Metropolis, revista Observator Cultural, Revista 22, România Liberă, Suplimentul de cultură, Șapte Seri.