Arhivă : Cronici Înapoi

Festivalul Vară Magică - cronica concertului susținut de Cvartetul RARO

Publicat: joi, 20 Iulie 2017 , ora 16.16

Fiecare seară de miercuri a acestor săptămâni are o culoare diferită grație Festivalului Internațional "Vară Magică". Concertul din 19 iulie 2017, susținut de ansamblul Raro, nu pot spune dacă a avut cu adevărat o altă tentă cromatică, dar a avut cu siguranță un strat subțire, fin, de sclipici.

Propunându-și să aducă în fața publicului capodopere ale genului cameral, evenimentul a reușit în bună parte să realizeze acest lucru. Ansamblul format din violonistul Erik Schumann, violistul Răzvan Popovici, violoncelistul Justus Grimm și pianista Diana Ketler inspiră încredere, profesionalism; sunt muzicieni cu experiență în această zonă a creației și asta se simte în fiecare piesă pe care o abordează. Poate că lipsește ceva din energia debordantă a unui ansamblu nou, lucru care ne arată că artiștii se află deja într-o altă fază a carierei.

Repertoriul a fost unul divers, de la o primă parte ceva mai accesibilă, cu Cvartetul cu pian în sol minor de Wolfgang Amadeus Mozart și Rapsodia I de George Enescu, la o parte a doua ceva mai profundă, mai greu de pătruns, doar cu muzică franceză. Aranjamentul Rapsodiei pe care l-au prezentat nu este unul revoluționar, dar are câteva momente inteligente, soluții elegante pentru a compensa lipsa orchestrei. Mi-a plăcut în mod special un fragment în care viola evoca sonoritățile alămurilor.

A doua jumătate a serii a avut ceva mai mult rafinament francez, începând cu Barcarola lui Saint-Saens și încheindu-se cu primul Cvartet cu pian scris de Gabriel Faure: sonorități din alte lumi redate cu exactitate de muzicieni.

Într-un final, pot spune că am avut parte de o seară plăcută, o audiție reușită la Festivalul "Vară Magică" și că aștept cu interes sonoritățile baroce de săptămâna viitoare.

Radu Mihalache