ACUM:
10.00
Grădina de... sunete
Lucrări integrale cunoscute din stilurile baroc-modern
Urmează: 11.55 Promo Informații despre evenimentele partenerilor noștri.
Apoi: 11.59 Promo RRM Detalii despre cele mai interesante emisiuni ale zilei.

Arhivă : Cronici Înapoi

Stagiunea de marți seara la Ateneul Român

Bookmark and Share
Publicat: miercuri, 30 Mai 2012 , ora 11.32

Ultimul recital inclus în actuala Stagiune de marți seara, oferită publicului bucureștean de Filarmonica "George Enescu" în parteneriat cu Radio România Muzical, l-a readus pe scena Sălii mici a Ateneului Român pe tânărul pianist Iulian Ochescu.

Născut într-o familie de muzicieni, Iulian Ochescu este elev în clasa a XII-a la Colegiul Național de Muzică "George Enescu" din capitală la clasa profesoarei Gabriela Enășescu.

Deși a fost unul dintre artiștii cu cea mai mică vârstă dintre cei prezenți în această stagiune, cartea sa de vizită este destul de bogată: a câștigat premii la concursuri importante precum "Pro Piano", "Ina Macarie", "Mozart" de la Târgoviște sau "Panmusica Austria" de la Viena și a urmat cursuri de master susținute de personalități precum Martin Hughes, Jusus Frantz, Diana Ketler și Dan Grigore.

Marți, 29 mai 2012, un public foarte numeros a venit să-l asculte pe Iulian Ochescu. Poate surprinși de afișul laconic și diferit de programul care avea să urmeze, cei prezenți nu au avut nici o reacție după Preludiul și fuga catalog 876 în Mi bemol major de Bach, lucrare pe care dealtfel Iulian Ochescu a interpretat-o bine, într-o manieră adecvată cerințelor partiturii. A urmat Sonata "Quasi una fantasia" în Mi bemol major de Beethoven, în care au ieșit în evidență siguranța cu care tânărul pianist a abordat pasajele de virtuozitate, dar și o oarecare lipsă a viziunii de ansamblu a creației. Apoi, spectaculoasele scene din Carnavalul de la Viena op. 26 de Robert Schumann au oferit multe momente de excepție, redate cu siguranță și maturitate. Iulian Ochescu și-a continuat recitalul cu Melodia din Piesele impromptu op. 18 de George Enescu, într-o manieră deopotrivă profundă și expresivă și a confirmat apoi faptul că stăpânește foarte bine limbajul apropiat celui modern, prin Studiul op.65 nr.3 de Aleksandr Skriabin. Această lucrare a și încheiat recitalul tânărului pianist, neînduplecat de ropotele insistente de aplauze.

Dan Ghineraru