ACUM:
7.00
Musica viva
Matinalul altfel marca Radio România Muzical.
Urmează: 9.55 Promo Informații despre evenimentele Radio România Muzical și ale partenerilor noștri.
Apoi: 9.59 Promo RRM Detalii despre cele mai interesante emisiuni ale zilei.

Arhivă : Cronici Înapoi

Alexandru Tomescu, din nou alături de Orchestra de Cameră Radio

Bookmark and Share
Publicat: joi, 5 Aprilie 2012 , ora 12.02

Muzica barocă a fost adusă în prim-plan pe scena Sălii Radio cu prilejul concertului susținut de Orchestra de Cameră Radio în data de 4 aprilie. Faptul că la pupitrul dirijoral s-a aflat un tânăr muzician de la Berlin, Ralf Sochaczewsky, dar mai ales prezența violonistului Alexandru Tomescu în postura de solist al serii muzicale, au constituit motive importante pentru ca publicul să aleagă concertul amintit.


Transpunere muzicală a sentimentului bucuriei

Seara a început în acordurile muzicii lui Unico Wilhelm von Wassenaer, compozitor olandez cunoscut datorită Concertelor armonice pe care le-a creat într-un stil comparabil cu cel al muzicienilor Arcangelo Corelli, Pietro Locatelli și Antonio Vivaldi. Două dintre acestea au putut fi ascultate și în interpretarea Orchestrei de Cameră Radio - nr.1 în Sol major și nr.5 în Si bemol major. Preocuparea dirijorului Ralf Sochaczewsky pentru muzica Barocului s-a făcut remarcată în intensitățile alese conform dinamicii în terase și în culorile timbrale variate, obținute prin creșterea treptată a nuanțelor - în pasajele cu durate lungi. Toate acestea au contribuit la crearea unei atmosfere desprinse dintr-o epocă în care "timpul avea încă răbdare". Iar violonistul Alexandru Tomescu, solistul Concertelor nr.1 BWV 1041 și nr. 2 BWV 1042 de Johann Sebastian Bach, a completat această atmosferă, subliniind momentele de lirism, formulele ostinate, ilustrând suspinul și pasajele de agilitate tehnică, intens ornamentate și care transpun muzical sentimentul bucuriei.


Final spectaculos de concert

Binecunoscuta sintagmă a legii compensației a fost aplicată și în programul serii - ultima parte fiind consacrată suitei din muzica baletului "Pulcinella" de Igor Stravinski - ce a încheiat concertul într-un mod spectaculos, prin efecte timbrale colorate în sens ironic-umoristic. O concluzie demnă de... Commedia dell`Arte.

Alexandra Cebuc