ACUM:
10.00
Grădina de... sunete
Lucrări integrale cunoscute din stilurile baroc-modern
Urmează: 11.55 Promo Informații despre evenimentele partenerilor noștri.
Apoi: 11.59 Promo RRM Detalii despre cele mai interesante emisiuni ale zilei.

Arhivă : Cronici Înapoi

'December Music Flavours' în ipostază jazz

Bookmark and Share
Publicat: miercuri, 5 Decembrie 2012 , ora 14.12

Concertul December Music Flavours s-a înfățișat, la cea de-a cincea ediție, într-o ipostază nouă, situată în sfera jazzului. În seara de 4 decembrie, Ateneul Român a găzduit prima apariție publică a Orchestrei Lanto Arte, alcătuită din tineri muzicieni pregătiți și conduși de dirijorul Tiberiu Soare. Dorința acestora - de a interpreta muzica la cel mai înalt nivel profesional - s-a făcut simțită încă de la primele acorduri: acuratețea intonației, sincronizarea ritmică și bucuria de a face artă au fost doar câteva dintre calitățile tânărului ansamblu. Iar programul serii - care a cuprins, alături de lucrările inspirate din jazz, selecțiuni din spectacole lirice cunoscute - au conferit evenimentului o atmosferă de sărbătoare.

Doi tineri soliști, soprana Rodica Vică și baritonul Șerban Vasile, au prezentat pagini din creații precum Evgheni Oneghin de Piotr Ilici Ceaikovski, Bărbierul din Sevilla de Gioachino Rossini și Don Giovanni de Wolfgang Amadeus Mozart. Prezența pe afiș a unor muzicieni consacrați - saxofonistul Nicolas Simion și pianistul grec Antonis Anissegos - a fost răsplătită, pe bună dreptate, cu aplauze entuziaste. Celebra Rhapsody in Blue a lui George Gershwin - adevărat caleidoscop al culturii americane, descris muzical - a adus în prim-plan, datorită interpretării lui Antonis Anissegos, sonorități jazzistice extrem de sugestive, ce au fost completate de efectele ironice ale trompetelor wa-wa.

Concertul pentru saxofon și orchestră de Sabin Păutza - ce l-a avut la pian, în soloul din partea a II-a, chiar pe autor - a însemnat un periplu temporal-geografic în care rolul de ghid i-a revenit saxofonistului Nicolas Simion, care început cu o temă inspirată din folclorul românesc așezată pe suport armonic jazzistic, ajungând la ritmuri amintind jazzul cu influențe din muzica sud-americană și încheindu-se cu un charleston american.

Iată ce ne-a dezvăluit Nicolas Simion în legătură cu această lucrare: «E foarte reușită; scrisă acum vreo 15-20 de ani, în perioada în care maestrul era încă în America, la New Jersey, și e unul dintre puținele concerte pentru saxofon și orchestră care are un echilibru foarte reușit între partea solistică, orchestră, orchestrație. Muzica e foarte naturală, sună foarte cunoscut, te prinde. E o muzică foarte bună; o cânt cu foarte mare plăcere.»

Ce cuvânt definește cel mai bine primul concert al Orchestrei "Lanto Arte"? Succes!

Reportaj realizat de Alexandra Cebuc