ACUM:
13.05
Polifonii
Baroc, clasic, romantic, coral, creație și interpretare românească - înlănțuite inedit într-o nouă emisiune.
Urmează: 15.22 Promo Informații despre evenimentele Radio România Muzical și ale partenerilor noștri.
Apoi: 15.26 Promo RRM Detalii despre cele mai interesante emisiuni ale zilei.

Arhivă : Cronici Înapoi

Rusia - Viena - Köln

Bookmark and Share
Publicat: marți, 2 Octombrie 2012 , ora 10.29

Orice prilej de a o vedea și asculta pe Elisabeth Leonskaja reprezintă o mare bucurie pentru mine. Iar în urmă cu două seri - luni, 24 septembrie - am fost prezentă în sala Filarmonicii din Köln alături de ceilalți admiratori ai pianistei (am fost neplăcut surprinsă să constat că sala era doar pe jumătate plină).

Recitalul pe care artista l-a pregătit pentru întâlnirea cu publicul german s-a deschis cu monumentala Sonată nr.3 în fa minor de Johannes Brahms, o creație cu suflu larg, foarte solicitantă, scrisă în cinci părți. Din punctul meu de vedere această parte întâi de recital a fost punctul forte al serii - Elisabeth Leonskaja a oferit o interpretare magistrală, punând din nou în lumină forța interioară și în același timp delicatețea ce o caracterizează.

După pauză, artista a revenit pe scenă cu opusuri semnate Alban Berg - Sonata op.1 - și Arnold Schönberg - din creația căruia a cântat Trei Piese pentru pian op. 11, pentru ca la final să interpreteze, alături de Alexei Lubimov, Concertul pentru două piane de Igor Stravinski.

În sonata monopartită de Berg, ca și în cele Trei piese op. 11 de Schönberg Elisabeth Leonskaja a preferat o abordare romantică, pe care poate că teoretic nu aș fi găsit-o adecvată în contexul dat, însă marii artiști au darul de a convinge că versiunea lor interpretativă este cea valabilă.

Concertul pentru două piane de Stravinski - o creație încărcată de elemente de virtuozitate, foarte rar prezentă pe afișele instituțiilor muzicale, a încheiat seara muzicală.

Irina Cristina Vasilescu