ACUM:
1.00
Notturno
Produs de BBC, preluat prin Uniunea Europeană de Radio.
Urmează: 7.00 Allegro... de weekend Un matinal clasic, într-un tempo vivace.
Apoi: 9.50 Promo

Arhivă : Cronici Înapoi

Oedipe la Bruxelles

Bookmark and Share
Publicat: vineri, 4 Noiembrie 2011 , ora 10.13
Teatrul de Operă "La Monnaie" din Bruxelles a prezentat o serie de spectacole cu "Oedipe" de George Enescu - o nouă producție, realizată în colaborare cu Teatrul de Operă din Paris, într-o versiune regizorală semnată Alex Ollé și Valentina Carrasco.

Domnul Ioan Holender a fost prezent la premiera din 22 octombrie 2011 și a oferit ascultătorilor Radio România Muzical impresiile sale:

«În primul rând, cel mai important lucru este că a avut loc această premieră la Opera "La Monnaie" de la Bruxelles, urmată de zece spectacole cu Oedipe-ul enescian, după care producția urmează să fie jucată și prezentată și la Teatrul "Colon" din Buenos Aires, la Teatrul "Liceo" din Barcelona și - ceea ce n-am știu și este un lucru nou, dar important -, că această producție, în 2015 va fi cântată și la Opera "Bastille" din Paris, unde precum știți a avut loc prima prezentare a operei Oedipe. Oedipe circulă și - ceea ce-mi pare bine - insistențele mele au avut succes: în sfârșit s-a scris Enescu cu u și nu cu o. Deci este Enescu și nu este franțuzit.

Regizorul Alex Olle a creat un Oedip care ar putea exista în orice perioadă a istoriei. Singura problemă, ceva mai dificilă, a fost Sfinxul care a fost un aeroplan cu elice, ceea ce poate că n-a fost ideea cea mai fericită. Excepțională a fost partea orchestrală, iar Leo Hussain, care este dirijor șef la Teatrul din Salzburg, un dirijor excepțional! Corul a fost foarte bun, însă foarte slab și sub orice critică interpretul principal, Dietrich Henschel… Atât vocal, cât și ca personalitate a fost mult sub așteptări, ceea ce e mare păcat, pentru că bineînțeles că rolul titular este decisiv pentru această lucrare, dar se pare că a fost o alegere nu tocmai potrivită.

Important este că s-au făcut și multe manifestări adiacente acestei producții: muzică de cameră, muzică simfonică și, în plus, au fost și patru spectacole la Bruxelles, foarte aclamate, cu Faust în regia lui Purcărete, ale Teatrului "Radu Stanca" din Sibiu. România a avut o prezență foarte impunătoare la Bruxelles.»