ACUM:
21.00
Scena europeană
Înregistrări sau concerte în direct.
Urmează: 23.30 Sunete contemporane Incursiune în lumea muzicii contemporane românești.
Apoi: 0.00 Adagietto În inima nopții, sonorități aduse din inima nopții...

Arhivă : Cronici Înapoi

Stagiunea de marți seara la Ateneul Român

Bookmark and Share
Publicat: joi, 7 Aprilie 2011 , ora 9.59

Sala Mică a Ateneului, un program muzical echilibrat, o sală arhiplină, lumini, reflectoare, microfoane și, în centrul atenției, un tânăr violonist în vârstă de 15 ani - Aron Cavassi. Aceasta a fost atmosfera de la recitalul din data de 5 aprilie 2011, programat în cadrul Stagiunii de marți seara.

Program atrăgător și divers

Acompaniat de experimentatul pianist Cristian Petrescu, Aron Cavassi a interpretat creații din repertoriul baroc - Ciaccona în sol minor de Tomaso Vitali, clasic - Sonata nr. 5 "a primăverii" de Ludwig van Beethoven, românesc - Impromptu concertant de George Enescu, dar și un opus de virtuozitate - Fantezia Carmen a compozitorului de secol XX Franz Waxman.

Un program atrăgător și divers, a fost ales, deci, de tânărul violonist, care nu a părut însă să se simtă în largul său în Ciacconă și nici în sonata beethoveniană, lăsând(u-mi) senzația că fie nu agreează partiturile, fie acestea au fost insuficient asimilate.

Interpretare cu relief variat

Un cântat timid și lipsit de personalitate a dezvăluit Aron Cavassi în aceste două opusuri, pentru ca mai târziu, în Enescu și Waxman să compenseze cu ceva mai multă siguranță și cu vădit mai multă plăcere. Probabil că violonistul se simte mai aproape de acest tip de repertoriu, aparținând secolului XX, dovadă stând, poate, și bis-ul ales: Banjo and Fiddle - o piesă cu "lipici la public" - a compozitorului american William Kroll, stins din viață în 1980.

Marțea viitoare (12 aprilie 2011)  îl veți putea urmări la Sala Mică a Ateneului Român pe pianistul belgian Jan Heynderickx în creații semnate de Schubert, Schumann și Ravel.


Irina Cristina Vasilescu