ACUM:
1.00
Notturno
Produs de BBC, preluat prin Uniunea Europeană de Radio.
Urmează: 7.00 Allegro... de weekend Un matinal clasic, într-un tempo vivace.
Apoi: 9.50 Promo

Arhivă : Cronici Înapoi

Alcina de Georg Friedrich Handel, aplauze la scenă deschisă

Bookmark and Share
Publicat: miercuri, 6 Aprilie 2011 , ora 13.23

Pe 5 aprilie 2011 - în prima seară a Festivalului "Chei", ajuns în acest an la cea de-a treia ediție în organizarea Universității Naționale de Muzică din București - am avut prilejul de a urmări spectacolul Alcina de Georg Friedrich Handel - o capodoperă a Barocului prezentată rar pe scenele din țara noastră, pe care acustica Studioului de Operă al instituției a pus-o fără îndoială în valoare. Montarea, aparținând regizoarei Anda Tăbăcaru-Hogea, a adus în fața publicului o pleiadă de voci deja reprezentative ale tinerei generații, ce a fost acompaniată, sub bagheta dirijorului britanic Adrian Butterfield, de Orchestra de Barockeri a Conservatorului bucureștean.

Clasic și modern - o provocare pentru artiști

De la costumele - realizate de Anca Albani pornind de la elemente vestimentare specifice secolului al XVIII-lea, integrate unei concepții moderniste - și proiecțiile video sugestive, povestea vrăjitoarei Alcina - inspirată din poemul epic Orlando furioso de Ludovico Ariosto - a constituit cu siguranță o provocare pentru artiștii care au alcătuit distribuția. Soprana Rodica Vică a fost o convingătoare interpretă a rolului titular, care a redat încrâncenarea din glasul Alcinei printr-o serie de modulații voit guturale, foarte potrivite. Veronica Anușca a prezentat o "Morgana" plină de temperament, care se mișcă extrem de comod în registrul acut. Mezzo-sopranele Adina Băjenică Secobeanu - liric-sensibilă în ipostaza de "Bradamante" și Emanuela Pascu - cea care a interpretat, în travesti, rolul principal masculin, "Ruggiero" au făcut față provocării constituite de costumele și proiecțiile video sugestive.

Naturalețe, gingășie, echilibru…

Trebuie să amintesc aici contribuția sopranei Ana Cebotari - ce a impresionat prin naturalețea cu care a rezolvat pasajele extrem de dificile tehnic din partitura personajului "Oberto", dăruindu-i gingășie și candoare și totodată cele două voci bărbătești care au adus spectacolului echilibrul timbral: tenorul Nicolae Simonov și basul Iustinian Zetea - care le-au dat viață lui "Oronte", păzitorului Alcinei și înțeleptului "Melisso".

Pentru cei care nu au ajuns la spectacolul aseară, am o veste bună: Alcina va fi prezentat din nou, pe scena Operei Naționale București, în data de 7 mai.


Alexandra Cebuc