Arhivă : Cronici Înapoi

Final de proiect 'De la ucenicie la măiestrie în practica dirijorală'

Publicat: luni, 28 Februarie 2011 , ora 14.11

"Suntem la finalul acestui proiect și pot spune că abia acum m-am îndrăgostit cu adevărat de el" - declara conf.univ.dr. Lucia Costinescu, managerul proiectului, la încheierea concertului prin care, în data de 28 februarie s-a finalizat proiectul intitulat De la ucenicie la măiestrie în practica dirijorală. Mai pe înțelesul tuturor, este vorba despre un proiect prin care studenții secțiilor de dirijat coral și orchestral din Universitatea Națională de Muzică din București, susținuți de Fondul Structural European prin programul POSDRU, pot face o utilă practică dirijorală cu formații muzicale profesioniste din instituții de profil ca Radio România, Opera Națională București și Filarmonicile din Pitești, Ploiești și Târgoviște. O idee extrem de bună, care iată că printr-o finanțare europeană s-a derulat cu succes timp de doi ani prin stagii de practică dirijorală cu maeștri renumiți ai scenei muzicale românești: Horia Andreescu, Stelian Olariu, Cristian Brâncuși, Tiberiu Soare, Voicu Popescu sau Radu Postăvaru.

Concertul din data de 28 februarie, prin care proiectul s-a finalizat a reprezentat materializarea cursurilor de pregătire susținute de șase studente ale Universității Naționale de Muzică din București cu Corul Operei Naționale București sub îndrumarea lui Stelian Olariu. Adriana Safta, Elena Tomulescu, Ionela Dincă, Mioara Buhălțeanu, Tabita Antohi și Violeta Tudor au dirijat Corul Operei Naționale București în fața unui exigent juriu alcătuit din prof.univ.dr. Dan Dediu, rectorul Universității Naționale din București, conf.univ.dr. Lucia Costinescu, managerul proiectului, prof.univ.dr. Mihai Diaconescu, Stelian Olariu, dirijorul Corului Operei Naționale București, Voicu Popescu, dirijorul Corului de Copii Radio și Tiberiu Soare, dirijor la Opera Națională București. Au fost interpretate pagini corale celebre semnate de Giuseppe Verdi, Camille Saint-Saens, Pietro Mascagni și Richard Wagner, lucrări conduse muzical uneori cu emoție, în alte cazuri cu mai multă siguranță de tinerele dirijoare.

Ca la orice final, rezultatele sunt cele care contează cu adevărat iar faptul că 35 de tineri dirijori în formare au avut prilejul de a se perfecționa timp de doi ani cu nume importante ale scenei sonore românești și mai ales au avut prilejul să asiste și să lucreze cu ansambluri muzicale profesioniste constituie în sine un câștig inestimabil, care, sperăm, în scurt timp se va întoarce în folosul spectatorilor, al tuturor celor interesați să audieze concerte și spectacole de cea mai bună calitate.

Ioana Marghita