ACUM:
17.30
Lecția micului meloman (R)
Pentru cei mici și cei mari, din arhiva noastră
Urmează: 18.00 Jazzy hour cu Berti Barbera (R) Cele mai noi și interesante discuri ale momentului
Apoi: 19.00 Seara de operă Marile spectacole ale prezentului, în direct sau înregistrate.

Arhivă : Cronici Înapoi

Percuționistul Eitetsu Hayashi - succes pe scena Sălii Palatului

Bookmark and Share
Publicat: joi, 21 Octombrie 2010 , ora 11.58

Un eveniment muzical inedit desfășurat la Sala Mare a Palatului a reunit miercuri, 20 octombrie 2010, un public entuziast și destul de numeros. Muzica tradițională japoneză a ajuns, din spațiul templelor religioase din Țara Soarelui Răsare, chiar în sala de concert, prin contribuția lui Eitetsu Hayashi, unul dintre cei mai apreciați percuționiști japonezi ai prezentului. Concertul, susținut în compania Orchestrei Filamonicii bucureștene, aflată sub conducerea dirijorală a lui Horia Andreescu, a fost alcătuit din două părți, aducând în prim plan lucrări reprezentative ale scenei muzicale românești, respectiv japoneze, într-un dialog captivant.

Seara muzicală a început în acordurile primei Rapsodii Române de George Enescu – interpretată de membrii orchestrei într-un tempo susținut, ce a entuziasmat publicul; sonoritățile modale, caracteristice muzicii românești din Transilvania secolului al XVII-lea au conturat o atmosferă medievală, maiestuoasă – în fragmentele selectate din lucrarea Codex Caioni de Doru Popovici. Programul primei părți a serii a continuat cu o serie de lucrări muzicale reprezentative: Hora Staccato de Grigoraș Dinicu, câteva fragmente ale suitei din muzica filmului Mihai Viteazul de Tiberiu Olah, cunoscuta Baladă pentru vioară și orchestră de Ciprian Porumbescu – ce a avut-o solistă pe Simina Croitoru și cele Șase dansuri românești de Belá Bartók.

Punctul culminant al concertului de la Sala Palatului l-a constituit prezența percuționistului Eitetsu Hayashi, cel care prin intermediul unor creații japoneze contemporane, între care și o compoziție proprie, a contopit sonoritățile tobelor tradiționale din țara sa – numite taiko - și intonațiile propriei voci cu efecte orchestrale inedite, într-un amplu discurs muzical din care nu au lipsit contrastele, dinamismul și sensibilitatea. Concertul a fost un adevărat succes, ce va continua probabil și peste două zile, când Eitetsu Hayashi va concerta la Sibiu.


Alexandra Cebuc