ACUM:
11.55
Promo
Informații despre evenimentele partenerilor noștri.
Urmează: 11.59 Promo RRM Detalii despre cele mai interesante emisiuni ale zilei.
Apoi: 12.00 Jazz á la carte Jazz de week-end, pentru toți.

Arhivă : Cronici Înapoi

Recital de muzică românească la Palatul Cantacuzino

Bookmark and Share
Publicat: joi, 1 Iulie 2010 , ora 14.05

Programul recitalului organizat în seara miercuri, 30 iunie 2010, de Muzeul Național "George Enescu" și de Radio România Muzical a adus din nou în prim plan creația românească de lied, în interpretarea mezzosopranei Antonela Bârnat - solistă a Operei Naționale București și a pianistei Iulia Săndulescu.

În cadrul intim oferit de Salonul de muzică al Palatului Cantacuzino am simțit nu numai legătura strânsă dintre muzică și text, ci și pe aceea creată între cele două soliste și public. În liedul Negrule, cireșule, compus de Tudor Dumitrescu pe versurile lui Lucian Blaga, vocea Antonelei Bârnat s-a dovedit încă de la primele note puternică și plină de dramatism, totodată caldă și sensibilă, caracteristici valabile de altfel de-a lungul întregului recital.

A urmat ciclul Odinioară pe versuri de George Bacovia, în care Felicia Donceanu a îmbinat simbolismul textului cu semnificații muzicale expresioniste la fel de sugestive. Cele două soliste s-au transfomat cameleonic în fiecare dintre cele 7 miniaturi vocale, exprimând la fel de intens melancolia, singurătatea, optimismul sau obsesia bacoviană a ploii. Doină pe versuri de Mihai Eminescu de Alexandra Cherciu și Bâlci în Aldebaran de Felicia Donceanu (pe versuri de Tudor Arghezi) au încadrat cel de-al doilea ciclu de lieduri din program: Șapte cântece pe versuri de Clément Marot de George Enescu. Antonela Bârnat și Iulia Săndulescu au reușit, prin gradație sau contrast, să redea cele două "linii expresive divergente", așa cum le descrie Pascal Bentoiu: "una de bună dispoziție și una mergând de la nostalgie la profunda melancolie".

Deși nu au colaborat până acum constant în această formulă, cele două soliste au abordat programul dificil atât din punct de vedere tehnic, cât și expresiv ca un duo omogen - nu de voce acompaniată de pian, ci de voce și pian.


Andreea Chiselev