Arhivă : Cronici Înapoi

Stagiunea de marți seara - Cvartetul de chitare Alhambra

Publicat: miercuri, 24 Martie 2010 , ora 13.54
O altă ediție a Stagiunii de marți seara s-a consumat la Sala mică a Ateneului Român, marți 23 martie 2010. Am avut fericitul prilej de a asculta Cvartetul de chitare Alhambra, format din Daniel Dragomirescu, Cezar Lefter, Marius Țâmpău și Ilie Aurelian Zugrav.

Formația a luat ființă în vara anului 2006, ca rod al inițiativei a patru instrumentiști, cadre didactice provenite din școala de chitară ieșeană. În actuala componență, cvartetul concertează din martie 2008.

Formația și-a alcătuit un repertoriu divers, cuprinzând lucrări de la perioada preclasică, până la cea modernă și contemporană. Așa se face că, în seara de 23 martie, am putut audia Concertul în re major de Georg Philipp Telemann, Concertul în re major de Antonio Vivaldi, Introducere și Fandango de Luigi Boccherini, Blue Ocean Echo/Country Gentleman de Chet Atkins, Pearson Elassomorph de Stephen Funk, Take Five de Paul Desmond, Rumba de Stepan Rak, Inverno porteño de Astor Piazzolla, Concerto democratico de John Duarte, iar în încheiere, un aranjament modern pentru patru chitare după Canonul lui Johann Pachelbel. Un program extrem de atrăgător, care a reunit stiluri și sonorități dintre cele mai diverse.

Până în prezent, grupul a susținut recitaluri la TVR Iași și Radio Iași, la Complexul Muzeal Bucovina și Dom Polski în Suceava, la Palatul Culturii, Teatrul Luceafărul, a fost invitat la Festivalul Național de Chitară Clasică și Filarmonica "Moldova" din Iași, precum și peste hotare în colaborare cu I.C.R. "Dimitrie Cantemir" (Istanbul - Turcia).

Dorința cea mai mare a membrilor Cvartetului Alhambra este să diversifice în continuare lista lucrărilor abordate și să apară cât mai des în fața publicului, pentru a arăta multiplele valențe interpretative ale chitarei și o abordare diferită a unui repertoriu mai mult sau mai puțin cunoscut.

Recitalul din seara de 23 martie 2010 a fost unul extrem de reușit, cei patru chitariști captând atenția publicului, care, deși în număr destul de mic, a răsplătit cu calde aplauze prestația de înaltă ținută artistică. Instrumentiștii ieșeni au demonstrat o tehnică foarte bună, omogenitate, iar trecerea de la un stil la altul a avut loc firesc, cu eleganță și cu o evidentă plăcere de a cânta.

La cererea insistentă a publicului, cvartetul a oferit și un bis : Meiner Sing de D. Reinhardt. Astfel de manifestări sunt oricând binevenite și le așteptăm cu mare interes la Sala mică a Ateneului Român.

Adriana Nițu