ACUM:
10.00
Arpeggio
3 ore cu și despre Interpretul zilei, Opera si vedetele ei, CD Review.
Urmează: 12.55 Promo Informații despre evenimentele Radio România Muzical și ale partenerilor noștri.
Apoi: 12.59 Promo RRM Detalii despre cele mai interesante emisiuni ale zilei.

Arhivă : Interviuri Înapoi

Festivalul de Muzică Veche, București până în 30 octombrie

Bookmark and Share
Publicat: joi, 27 Octombrie 2011 , ora 15.36

Evenimentele propuse de Festivalul de Muzică Veche cuprind și multe surprize, printre care și o premieră în România - prezentarea instrumentului baryton.

Mai multe despre acesta, dar și despre Festival în ansamblu, puteți afla din interviul ce urmează, pe care ni l-a acordat Constantin Laurențiu, coordonator al evenimentelor.


Cu ce gânduri începeți Festivalul de Muzică Veche?

Cu emoțiile organizării. Altminteri, dincolo de aceste emoții, cu foarte multă bucurie, întrucât este o ediție cu totul specială - această a șasea ediție a Festivalului de Muzică Veche București -, o ediție ce propune un periplu pe la curțile regale din Europa barocă a sfârșitului de secol XVII. Practic, vorbim despre un debut de festival, miercuri, 26 octombrie 2011, la Muzeul Național Cotroceni, cu un concert care reprezintă o premieră absolută în România, și anume un concert de baryton. Barytonul era instrumentul preferat al lui Joseph Haydn, care în timp, în perioada Clasicismului și a Romantismului muzical a dispărut, iar apoi a fost redescoperit și - grație eforturilor unor muzicieni minunați - a fost repus pe tapet ca un instrument de concert și de solo.

Concertul din deschidere cuprinde triouri pentru baryton de Joseph Haydn în interpretarea Formației Ricercar Consort condusă de Philippe Pierlot.


În ce privește acest baryton despre care ne-ați vorbit și pe care publicul român îl va auzi miercuri seară în premieră, puteți să ne faceți o descriere fizică a lui?

Ca apariție este ceva între un violoncel sau o viola da gamba puțin mai mare și o theorbă, întrucât are și niște corzi care vibrează liber și adaugă un plus la propagarea sunetului.

Interviu realizat de Petra Gherasim