Cronici din festival Înapoi

Strălucire austriacă la Sala Palatului

Publicat: miercuri, 16 Septembrie 2015 , ora 9.33
Sala Palatului s-a dovedit a fi neîncăpătoare la prima întâlnire dintre Orchestra Filarmonicii din Viena și publicul Festivalului Internațional George Enescu. A fost o defilare prin două secole muzicale, la care a impresionat rigoarea interpretativ-stilistică a fiecărei lumi sonore în care muzicienii vienezi ne-au purtat.

În Simfonia nr.44 de Joseph Haydn s-au dovedit a fi niște maeștri ai nuanțelor mici. A fost o interpretare haydniană plină de rafinament, în care reliefarea detaliului a fost țelul primordial.

Au urmat cele cinci lieduri pe versuri de Mathilde Wesendonck de Richard Wagner, excepțional interpretate de Elisabeth Kulman, o artistă cu o voce impresionantă, cu un ambitus foarte mare, egal din punct de vedere calitativ, cu o frazare de mare întindere, o tehnică strălucitoare și o dicție perfectă. Jocul culorilor sonore, paleta amplă a nuanțelor, au dus la o interpretare de neuitat.

Concertul s-a încheiat cu Patetica ceaikovskiană. În acestă simfonie a VI-a poate s-a simțit cel mai bine fericita conlucrare dintre dirijorul Semyon Bychkov, cu al său trecut impregnat de spirit rusesc și o orchestră excepțională austriacă, recunoscută pentru calitate sonoră, exactitate și valoare individuală pusă în slujba ansamblului.

Din fericire, Orchestra Filarmonicii din Viena are în actuala ediție a Festivalului Internațional George Enescu două concerte și cu toții așteptăm cu nerăbdare să ascultăm în interpretarea muzicienilor austrieci opusurile enesciene și brahmsiene care vor răsuna în această seară.


Sebastian Crăciun