Cronici Înapoi

AUDIO. Stagiunea de marți seara - 12 decembrie 2017

Publicat: miercuri, 13 Decembrie 2017 , ora 12.50

Când pronunțăm numele pianistului Cristian Sandrin putem vorbi despre sold out și nu datorită invitațiilor, ci biletelor vândute. Este meritul lui că atrage public în sala de concert. Pe lângă faptul că este un nume afirmat în peisajul muzical, un tânăr care și-a confirmat talentul pianistic printr-un palmares important, Cristian Sandrin vine întotdeauna cu programe tematice, interesante și inedite, așa cum a fost și cel de aseară incluzând lucrări de: Haydn, Beethoven, Scarlatti, Chopin și Ravel. Un demers muzical despre care tânărul pianist a vorbit aceeași plăcere care transpare și atunci când cântă:

"Furtuna de Beethoven e inspirată după piesa de Shakespeare. Prima scenă se petrece pe un vas, pe o furtună… și după, am zis să cânt Barcarola de Chopin și apoi Barca pe ocean de Ravel. Programul a fost împărțit în două. Prima parte a fost un Haydn foarte tânăr și foarte glumeț împreună cu patru sonate de Scarlatti, foarte glumețe și ele, și apoi am trecut la un program mai serios. Am zis să balansez. Diversitatea emoțională, stilistică - asta am vrut să transmit."

În bogatul său traseu concertistic, ce cuprinde scene de prestigiu, precum Sala Cortot din Paris, St-Martin-in-the-Fields, Sala Regina Elisabeta din Londra, Sala "Manuel de Falla" din Madrid, Cristian Sandrin include în fiecare an și un recital la Sala mică a Ateneului Român. A poposit în 12 decembrie, în cadrul seratelor de marți, ca de fiecare dată cu o gândire muzicală bine conturată, combinată cu un ton expresiv și tumultuos, sensibil și cu o mare bucurie de a cânta. Ca și în celelalte sezoane, Cristian Sandrin a stârnit ovațiile melomanilor, de fiecare dată evoluțiile sale fiind așteptate cu mult interes, deopotrivă de melomani dar și de cronicari. L-am regăsit aseară în public pe criticul Dumitru Avakian:

"Este o bucurie să îl asculți pe Cristian Sandrin, aflat într-o fază foarte interesantă, cu totul captivantă în ceea ce privește creșterea sa profesională. Este interesant, este cult, foarte inteligent și sensibil. După părerea mea, momentele de mare realizare ale recitalului au fost pe de-o parte cele șase sonate de Scarlatti, în primul rând o imaginație timbrală, iar pe de altă parte o acuitate privind pătrunderea spiritului acestei muzici în care datele stilistice și personalitatea sa sunt prezente într-o manieră care definește deja o personalitate consolidată."

Reportaj realizat de Jeanine Costache