ACUM:
1.00
Notturno
produs de BBC, preluat prin Uniunea Europeană de Radio
Urmează: 7.00 Musica viva Matinalul altfel, marca Radio România Muzical.
Apoi: 9.55 Promo Informații despre evenimentele Radio România Muzical și ale partenerilor noștri.

Interviuri Înapoi

AUDIO. Andrei Licareț - solistul Cameratei Regale

Bookmark and Share
Publicat: joi, 23 Mai 2019 , ora 11.51

În 25 mai , Ateneul Român este gazda unui nou concert din Stagiunea Regală, sezonul 2018 - 2019.Muzicienii Cameratei s-au gândit la un program integral Mozart, avându-i invitați pe dirijorul spaniol Salvador Mas Conde și pe pianistul Andrei Licareț. Uvertura operei "Nunta lui Figaro", Concert pt pian si orchestra nr 24 în do minor Kv 491 și Simfonia nr 36 "Linz" in do major Kv 425, sunt licrările pe care punblicul va avea ocazia să le asculte, sâmbătă, începând cu ora 19.00. Despre aceste lucrări am stat de vorbă cu pianistul Andrei Licareț:

Colaborarea cu Camerata Regală, va aduce, în 25 mai, din nou, sub cupola Ateneului Român. Este un program integral Mozart. Cum vi se pare această alegere și de ce ați optat Concertul pentru pian și orchestră nr. 24?

În primul rând, mă bucur din nou, că voi putea cânta alături de colegii mei, cu care am mai colaborat de multe ori până acuma și întotdeauna e o atmosferă prietenească și am fost bucuros să mă alătur și eu acestui proiect Mozart, pe care ei l-au conceput. Și am ales acest concert, de altfel, e foarte greu să alegi un concert de Mozart, pentru că toate sunt minunate. Acesta este unul, poate, cu o anumită greutate, pentru că este un concert în do minor, unul dintre cele două concerte în tonalitate minoră, pe care Mozart le-a compus. Prefigurează Concertul nr. 3 de Ludwig van Beethoven. Sunt lucruri deosebit de îndrăznețe armonic, deci este o mare bucurie să pot cânta din nou.


Ce înseamnă pentru un pianist să interpreteze Mozart? E mai dificil decât alți compozitori?

În afara faptului că muzica în sine este o muzică minunată și Mozart, pentru pian, a scris foarte mult. Este o mare provocare și din punct de vedere stilistic și din punct de vedere al instrumentului modern, raportat la ceea ce Mozart avea la îndemână pe vremea lui. Este într-adevăr, o încercare pentru orice pianist în a reuși să dai la iveală toată bogăția aceea, toată transparența, tot filigramul, dar fără să lipsească drama , tragedia, comicul.


Această apariție sub cupola Ateneului Român va aduce și colaboarea cu dirijorul spaniol Salvador Mas Conde. Ați mai colaborat cu el?

Nu am mai cântat până acum cu dânsul. Sunt foarte bucuros că va fi pentru prima oară și eu sunt convins că vom înțelege foarte bine.


Au început deja repetițiile sau vor urma?

Cu mine încă nu. Cred că ei au început deja să repete.


Cum vi se pare această alăturare, Concertul pentru pian nr. 24, Uvertura operei Nunta lui Figaro și Simfonia "Linz"?

Este o paletă tipic mozartiană, de la lacrimi la zâmbet, de la râs la durere. Asta este una dintre provocările pe care fiecare le are, de a face față acestui registru uriaș, la care Mozart apelează. De altfel, nu cred că există lucrări de Mozart, care să nu se potrivească cu altele de Mozart. Deci, totul are, până la urmă, un fir comun, undeva.


Cu un program integral Mozart sunt sigură că sala va fi plină. Totuși, vă rog să faceți o invitație publicului.

Ce poate fi mai frumos decât un concert cu muzica marelui Mozart, într-o sală minunată, la Ateneul Român, cu un dirijor spaniol de renume, cu orchestră foarte bună, așa că îi aștept pe toți care pot veni și care vin cu plăcere, să se alăture acestei seri, care cred că va fi una foarte frumoasă.


Interviu realizat de Jeanine Costache