Arhivă : Agenda de concert Înapoi

Tragedia shakespeareană „Otello” de Giuseppe Verdi, transmisă în cadrul Seri de Operă Online

Publicat: luni, 13 Aprilie 2020 , ora 16.18

Opera Națională București prezintă iubitorilor genului liric spectacolul "Otello" de Giuseppe Verdi, în regia lui Giancarlo del Monaco, în cadrul programului Seri de Operă Online. Evenimentul va avea loc astăzi, 13 aprilie 2020, începând cu ora 18:30 pe pagina de Facebook a Operei Naționale București și în link-ul www.operanb.ro/operaonline.



Creația verdiană a reprezentat prin excelență o împletire perfectă a artei dramatice cu muzica. De-a lungul secolelor, "Otello" s-a dovedit a fi o capodoperă care s-a evidențiat nu doar prin simbolurile filosofice, ci și prin trăirile tulburătoare și puternice ale personajelor, din punct de vedere teatral.

Verdi demonstrează cu "Otello" că numai pe un libret bun se poate realiza o muzică bună, ajungând să declare că "Dacă nu mi-ar fi teamă că devin utopic, aș fi tentat să afirm că pentru a obține perfecțiunea posibilă a unei opere muzicale, ar trebui ca același om să fie autorul și al versurilor și al muzicii." Concluzia unanimă era că niciodată Shakespeare nu a avut vreun comentator mai demn decât Verdi.

Regizorul Giancarlo del Monaco, despre montarea de pe scena Operei Naționale București: "Eu fac o cercetare minimalistă scenografică, în sensul că spațiile nu mai sunt definite de un realism primitiv care reprezintă Ciprul, care poate reprezenta Veneția și tot ceea ce este ; e o cercetare care vrea să se sublimeze și să se înalțe în inima personajelor, lucru mult mai important decât faptul de a nara o poveste. Este necesar să povestim situații umane, situații foarte dificile, complicate, ca gelozia, rasismul, răul, binele... Spre exemplu, răul și binele se confruntăîn această operă între Desdemona și Iago, de acord ? Otello este o victimă, o victimă a răului ; chiar și Desdemona este o victimă a răului,dar confruntarea dintre bineși rău este reprezentată de Iago-Desdemona. În această confruntare, eu vreau să centrez atenția publicului pe acțiunea scenică și pe dramă, mai mult, pe psiho-drama acestei povești."