Arhivă : Recomandări Înapoi

Noi audiții Warren Wolf și Nik Bartsch - Jazzy Hour, 3 noiembrie

Publicat: miercuri, 26 Octombrie 2016 , ora 11.13

Începem audiția de joi, 3 noiembrie cu Warren Wolf, unul dintre cei mai buni vibrafoniști ai momentului, chiar dacă, în raport cu colegii lui de pe "Convergence", poate fi considerat un artist în plină ascensiune. El și-a jucat perfect rolul în toate colaborările, dar producțiile proprii îl recomandă mult mai clar ca pe un mare muzician. Colegii formidabili sunt basistul Christian McBride, care participă și la producție, bateristul Jeff "Tain" Watts și pianistul Brad Mehldau, plus John Scofield pe două piese. Scopul acestor senzaționali muzicieni este de a aborda într-o manieră cât mai unitară viziunea muzicală a lui Wolf și de a scoate în evidență calitățile excepționale ale mai tânărului lor coleg de ligă. Vibrafonul și marimba sunt elegant susținute de grup, trecerile de la arzător la sublim fiind făcute cu un aparent minim efort dar cu maximum de expresivitate. Oare se poate întâmpla ceva fără sens muzical în acest cumul absurd de talent și clasă? Cu siguranță nu, iar Warren Wolf a profitat din plin de această ocazie, combinând tonurile, stările și ritmurile într-un jazz modern de o rară frumusețe, pe unul dintre cele mai bune albume ale lui 2016. Este cel mai bun moment pentru acest minunat muzician pentru a se afirma ca exponent major al muzicii contemporane.

Și din nou Nik Bartsch. După câteva schimbări în formula Ronin, Nik Bartsch revine la numele de grup din anii '90, Mobile, dar asta nu-l face mai puțin recognoscibil în conceptul lui unic, în estetica prin care alătură ideile de groove, ritual și disciplină, cultură japoneză și alte repere muzicale, într-o muzică de o rară și stranie frumusețe. Mobile folosește aceleași elemente, dar într-un context diferit, acustic, ritualic, ca o refracție a aceleiași arhitecturi prin diferite prisme, cu aceeași intenție de a atrage un public cât mai larg. "Continuum" are nevoie de aceeași aprofundare pentru a-i fi apreciat inimitabilul farmec cameral, accentuat prin adăugarea unui cvartet de coarde. Diferența de instrumentație nu schimbă accentul pe poliritmie și contrapunct, sunetul colectiv fiind primordial, chiar dacă suflul componistic provine dintr-o singură direcție. Mobile e mai puțin funky decât Ronin, dar temele sunt la fel de delicate, iar sunetul posedă mai multă diversitate și profunzime. Cu siguranță, cei care s-au mișcat hipnotizați pe muzica lui Nik Bartsch în formula Ronin, vor fi la fel de atrași de acest lărgit spectru muzical, asociat în mod foarte potrivit cu termenul "Continuum".

Berti Barbera