Arhivă : Cronici Înapoi
Stagiunea de Marți seara - 26 ianuarie 2016
Ioana Bălașa: Reinecke e un compozitor mai puțin cunoscut, romantic, iar Prokofiev este modernist și neoclasic și cosmopolit în expresie. Impune destul de multe probleme și de tehnică și de susținere, însă într-adevăr ești foarte bucuros că un compozitor ca un compozitor ca Prokofiev s-a înclinat spre flaut, cine a scris o sonată.
Ioana Bălașa a evoluat alături de pianista Verona Maier. Cea care îi îndrumă pașii, la masterul pe care tânăra flautistă îl face în genul muzicii de cameră, i-a urmărit cu atenție evoluția, precizând:
Verona Maier: Sunt două opusuri de referință în literatura pentru flaut și pian. Sunt două lucrări standard aș zice, nu există flautist care să poată să sară peste aceste două. Peste aceste două repere, în creația în care flautul "suferă" un tratament nemilos. E vorba despre contrapunerea lui, cu un instrument care produce, după cum bine ați auzit tot ce se poate produce, vreau să spun pianul și scriitura celor două sonate, presupune o cantitate imensă de dificultăți tehnice, dar mai ales o rezistență ieșită din tiparele obișnuite. Pentru ea cred că și asta a fost o performanță importantă.
Ioana Bălașa este o muziciană cu carismă, a afișat stăpânire de sine, virtuozitate instrumentală, expresivitate și nu în ultimul rând o atentă pregătire oferind publicului aflat în Sala Mică a Ateneului Român ocazia rară să asculte muzică de cameră din repertoriul destinat instrumentelor de suflat.