Arhivă : Cronici Înapoi

Seară de muzică albastră, în deschiderea 'Hibernalului de chitară' 2012

Publicat: luni, 12 Noiembrie 2012 , ora 13.39

“Hibernalul de Chitară” și-a deschis porțile în acest an pentru cea de-a patra ediție. Tradiția instituită în anul 2009 de către Maxim Belciug, directorul artistic al festivalului – aceea de a oferi, începând din toamnă târzie și până la sosirea iernii, seri muzicale consacrate chitarei, într-o atmosferă caldă, de „poveste spusă la gura sobei”, continuă.

Iar locul în care se vor desfășura surprizele pregătite în acest an este sediul nou al Bibliotecii Naționale din București – un cadru intim, potrivit descoperirii cărților și muzicii de calitate. Poate acesta este motivul pentru care organizatorii s-au gândit la o asociere între sunet și cuvânt și i-au invitat în cadrul acestei ediții pe actrița Adina Cristescu și pe poetul Liviu Uleia – periplurile muzicale fiind completate de popasuri literare. „Hibernalul de chitară” 2012 va aduce în fața publicului atât nume deja consacrate ale chitarei clasice și genului flamenco – Maxim Belciug, Cătălin Ștefănescu-Pătrașcu, Tiberiu Gogoanță, cât și muzicieni aflați în ascensiune.

Sâmbătă, 10 noiembrie 2012, a fost prima seară a „Hibernalului de chitară” din acest an. O seară muzicală tematică, în care în prim plan s-a aflat muzica meditativă și melancolică. De la Gaspar Sanz până la Johann Sebastian Bach, de la Domenico Cimarosa până la Vincenzo Bellini și chiar compozitori anonimi, programul – alcătuit din lucrări originale sau transcripții pentru voce și chitară – a fost oferit de vocalista spaniolă Pilar Diaz Romero și chitaristul Maxim Belciug. Pasiune, contemplare, tristețe – toate aceste stări sufletești și-au găsit locul în cadrul serii muzicale în care s-a făcut simțită o predispoziție spre visare, datorată împletirii trilurilor vocale cu acordurile chitarei și momentele literare oferite de poetul Liviu Uleia.

Primul episod al „Hibernalului de chitară” 2012 a fost primit cu entuziasm și probabil că serile muzicale săptămânale ce vor urma, până pe 22 decembrie – și care propun incursiuni în genuri variate, precum muzica de cameră, flamenco, muzică napolitană sau cea presărată cu sunete electronice – vor avea parte de același succes.


Alexandra Cebuc