Arhivă : Cronici Înapoi

Laura Tătulescu în 'Nunta Lui Figaro' la Timișoara

Publicat: joi, 7 Aprilie 2011 , ora 12.58

După aproape un an de la premieră, Nunta lui Figaro a fost readusă pe afișul Operei din Timișoara, într-o distribuție apropiată celei din seara în care a văzut lumina rampei în regia plină de farmec a Marinei Emandi-Tiron și scenografia realizată de Geta Medinski, propunând decoruri simple și sugestive și costume elegante ce caracterizează fiecare personaj în datele sale specifice.

Suzana - glas superb, condus cu știință și cunoaștere…

De această dată însă, rolul Suzana a beneficiat de apariția sopranei Laura Tătulescu, invitată de la Bayerische Staatsoper Munchen, solistă care a abordat anterior partitura deopotrivă în acel teatru unde este prim-solistă și la Staatsoper Viena, o scenă pe care a repurtat numeroase succese cu fiecare nouă apariție, de asemenea ca solistă în primii ani de carieră. Frumoasă, dezinvoltă, expresivă, cu o mișcare scenică nuanțată și cuceritoare, dar mai ales cu un glas superb, condus cu știință și cunoaștere a stilului mozartian, cu sensibilitate și strălucire, confirmând pe deplin aprecierile superlative regăsite în cronicile din străinătate, precum și experiența acumulată alături de cei mai mari regizori, dirijori și soliști ai momentului, tânăra invitată s-a integrat perfect în concepția regizorală.

Relația sa cu partenerii s-a creat firesc și credibil, pentru că toți interpreții sunt tineri, charismatici, cu voci calitative și talent scenic, reușind să construiască o adevărată echipă care "s-a jucat" minunat, cântând totodată excelent, un alt avantaj fiind echilibrarea glasurilor în ansambluri omogene, colaborând și completându-se ideal, așa cum cred că se întâmplă pe la noi doar în acel teatru timișorean.

Interpretare de excepție

Și tocmai de aceea ar trebui lăudați toți interpreții, Mihaela Marcu fiind o Contesă distinsă, cu o voce frumoasă, asemeni Gabrielei Varvari, incredibil de simpatică în Cherubin, apoi Bogdan Zaharia - un Conte prezentabil cu voce în principiu superbă, Sorin Burcă aducând, în Figaro, suplețea și umorul său structural, Ramona Zaharia stârnind hazul în Marcellina, iar Octavian Vlaicu în Don Bartolo, Cristina Sârb Vlaicu intrând perfect "în pielea" Barbarinei, alături de Ovidiu Cozma, Mihai Prelipcian și micul Denis Matei. Corul (pregătit de Laura Mare) și orchestra au sunat, ca de obicei, impecabil, iar la pupitru, dirijorul italian David Crescenzi a dat din nou măsura profesionalismului său binecunoscut.

Spectacol de zile mari

Am asistat astfel la un spectacol de zile mari, bucurându-mă și de faptul că după ce a stârnit entuziasmul la Viena, Munchen, Los Angeles, Amsterdam, Tokio sau Praga, pregătind debuturi de anvergură la Glyndebourne, Londra sau Paris, soprana Laura Tătulescu a fost, pentru prima oară, invitată să cânte în țară, singura sa apariție anterioară, în aceeași operă de Mozart, la Opera Națională din București, în 2005, datorându-se co-producției cu Musiktheater Viena…


Anca Florea