Arhivă : Cronici Înapoi
Prezențe românești la Bruxelles
Într-o societate de consum, în care economia se răsfrânge asupra tuturor domeniilor, iar profesionalismul e normativ, muzica de cameră devine un gen favorizat și frecvent solicitat.
Pe 10 aprilie 2010, în Ancienne Eglise Sainte Agathe Berchem din Bruxelles s-a cântat Beethoven și Schumann. Pianista Monica Florescu împreună cu Marcel și Cristian Andriesii la viori, Alexander Pavcinski, Danila Mashkin la viole și violoncelistul Makcim Fenandez-Samodaiev au interpretat transcripția lui Hans Werner Küthen a Concertului pentru pian si orchestra op. 58 de Beethoven și Cvintetul cu pian op.44 de R. Schumann.
Ideea de a transcrie concertul lui Beethoven pentru o formație restrânsă și de a trata un gen simfonic în limitele unui ansamblu cameral a fost la modă, dar riscantă în cazul lui Küthen. Contrastul fin dintre instrumentele cu coarde putea fi completat printr-o variere inventivă în materie de scriitură. Pe fundalul cvintetului, liniile pianului au excelat și mai mult, iar Monica Florescu a transmis spectaculos diversitatea stărilor și trăirilor acestui opus, arcuind cu multă imaginație și abilitate liniile melodice, armonice și polifonice.
În realizarea cvintetului lui Schumann, fiecare muzician a contribuit strălucit, demonstrând muzicalitate și măiestrie, împletind intonațiile, motivele, frazele într-un discurs infinit. Tempo-urile, caracterele, liniile suave - totul părea să dezvăluie desăvârșit romantismul acestui opus.
Pe 11 aprilie 2010, același program a stârnit aplauze entuziaste în Sala de Festivități a Primăriei orășelului Aalst din Flandra.