Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Interviu cu Ioana Teodora Asofronii - Director de Marketing la Palas Mall din Iași, despre proiectul "Ascultă 5 minute de muzică clasică"

Publicat: vineri, 30 Septembrie 2022 , ora 9.59

Sâmbătă, 1 octombrie 2022 debutează în spații neconvenționale din întreaga țară o nouă ediție a proiectului "Ascultă 5 minute de muzică clasică". Inițiat de Radio România Muzical, acesta se derulează în spații publice de tipul hipermarket-urilor, mall-urilor, librăriilor și muzeelor.

Mai multe informații despre ediția din acest an aflăm de la Ioana Teodora Asofronii - Director de Marketing la Palas Mall din Iași:

Palas Mall face parte din Grupul Iulius Mall, care deține complexele comerciale din Iași, Suceava, Cluj Napoca și Timișoara. La nivelul Grupului Iulius Mall, inclusiv din perspectiva angajaților dumneavoastră, cum este privit Proiectul "Ascultă 5 minute de muzică clasică" inițiat de Radio România Muzical?

Ne face o foarte mare plăcere să vă avem parteneri de atâta timp și ne bucurăm că putem expune clienții din mall-urile noastre la 5 minute de muzică clasică, să le creăm un apetit pentru acest domeniu muzical. Ne propunem să continuăm parteneriatul atâta timp cât vom opera mall-urile, pentru că mereu avem clienți noi și, cu siguranță, fiecare dintre cei care trec pragul mall-urilor noastre e expus într-un mod plăcut și capătă dragoste pentru acest gen muzical.


Mulți dintre clienții intervievați de noi de-a lungul anilor - proiectul existând din 2010 - ne-au spus că muzica clasică este relaxantă, liniștitoare, asociind-o cu o stare de bine. Cum este pentru dumneavoastră?

Așa este. Și noi o percepem în același mod. Este un spațiu în care, poate, nu te-ai aștepta ca playlist-ul să fie întrerupt de 5 minute de muzică clasică, dar eu cred că tocmai această disonanță atrage atenția oamenilor care ascultă și marchează într-un mod plăcut experiența lor aici.


Aveți o lucrare preferată dintre cele difuzate de-a lungul timpului?

Noi ne bucurăm de tot ceea ce poate oferi acest proiect și, cu siguranță, gusturile sunt subiective. Însă, nu de puține ori, ne-am nimerit poate cu treabă prin interiorul mall-ului și acele 5 minute s-au suprapus peste programul nostru aglomerat, dar ne-au atras inclusiv nouă atenția, care suntem cumva obișnuiți cu subiectul.


Tot printre răspunsurile beneficiarilor proiectului, am întâlnit și ideea că gustul se educă. Așadar, muzica clasică nu se adresează doar celor care cunosc și apreciază acest tip de muzică. Din punctul dumneavoastră de vedere, cum percepeți această idee?

Așa este. Noi suntem într-un continuu proces de educare al celor aproape 60.000 de clienți care trec zilnic pragul în Palas Iași și prin proiecte de genul acesta, și prin concerte ale Filarmonicii, ale Operei. Cu siguranță, gustul se educă! Credem puternic în acest lucru și ne bucurăm că suntem parte din acest proces.


Credeți că ar putea fi chiar mai mult de 5 minute de muzică clasică pe zi? Cam cât credeți că ar fi fezabil?

Noi suntem convinși că putem integra în experiența auditivă de care clienții au parte în mall-urile noastre și piese de acest gen, cu siguranță mai mult de 5 minute. Suntem foarte deschiși să facem împreună un proiect vast de felul acesta. Poate chiar o zi întreagă dedicată acestor genuri muzicale.

Interviu realizat de Florica Jalbă