Arhivă : Interviuri Înapoi
AUDIO. Interviu cu violoncelistul Valentin Simion
Marți, 25 mai, la Sala Mică a Ateneului Român, violoncelistul Valentin
Simion și pianista Verona Maier vor susține un recital cameral.
Programul propus de aceștia va fi unul variat, cuprinzând lucrări
semnate de Schumann, Beethoven, Enescu și Bartok, între alții. Recitalul
va avea loc cu public, sala urmând să fie ocupată la jumătate din
capacitate.
Valentin Simion, împreună cu pianista Verona Maier veți susține mâine, 25 mai, un recital cameral cu public în cadrul Stagiunii de marți seara de la Ateneul Român. Cum v-ați pregătit pentru reîntoarcerea pe scenă în fața ascultătorilor?
Este o experiență foarte bună. Până acum, am mai avut și alte recitaluri, dar numai online. Acum experiența este mult mai vie. Resimțim din nou acea emoție specifică a cântatului față în față cu publicul, pe scenă. Ne bucurăm foarte mult că avem acceastă oportunitate.
Programul pe care l-ați ales pentru recitalul de marți este unul variat. Acesta va include opusuri semnate de Schumann și Beethoven, dar și lucrări din creația românească. Cum l-ați construit, având în vedere că accesta cuprinde opusuri cunoscute, dar și mai puțin cunoscute, precum lucrarea Obstinando, semnată de Laura Ana Mânzat?
M-am gândit să fie un program cât mai variat. Voi începe cu Fantasiestucke op.73 de Robert Schumann, trei piese fantezie care sunt de o mare sensibilitate, prezintă un lirism foarte încărcat de sentimente, însă, totodată și o mișcare continuă și plină de viață. Am ales să le pun la început pentru că au fel de aer de cortină care se deschide. După aceea, am ales Șapte variațiuni după o temă din opera Flautul fermecat de Wolfgang Amadeus Mozart scrise de Ludwig van Beethoven. Acestea sunt o îmbinare perfectă între eprsonalitățile celor doi mari compozitori. Al treilea număr al recitalului este din creația românească, mai precis a lui George Enescu - Nocturnă și Saltarelo, scrise când era foarte tânăr, la vârsta de 15 ani; dar sunt de o expresivitate și complexitate mult peste această vârstă. Mai apoi, m-am reîntors în timp și am ales ceva din creația unui contemporan cu Beethoven, Variațiuni pe o temă din opera Don Giovanni de Wolfgang Amadeus Mozart scrise de Franz Danzi. Apoi, vine lucrarea Obstinando, scrisă de Laura Ana Mânzat, mama mea, la care, într-un fel, pot spune că am participat și eu cu anumite sugestii legate de tehnica violoncelistică. De asemenea, incluse în program sunt și cele 6 dansuri românești de Bela Bartok, care vor aduce savoare și umor recitalului. Voi încheia cu Bohuslav Martinu, Variațiuni pe o temă slovacă.
Pentru care dintre lucrările interpretate deține o afinitate aparte violoncelistul Valentin Simion și de ce?
Una dintre lucrările mele favorite este cea de Robert Schumann, pentru că îmi reflectă într-un fel personalitatea. Aș putea spune că sunt o persoană căreia îi place să se miște cât mai mult, care nu este statică, iar acest lucru se vede în piesă deosebit de pregnant.