Arhivă : Interviuri Înapoi
AUDIO. Interviu cu Ștefan Ignat, managerul general al Operei Naționale din București
După luni întregi de pandemie nu este un secret faptul că instituțiile de cultură au avut de suferit; de la managerul general al Operei Naționale din București, Ștefan Ignat, aflăm cum a fost afectată instituția pe care o conduce și care sunt perspectivele pentru următoarea perioadă.
În scurt timp vom marca un an de la primele restricții, astfel că aș vrea să facem o scurtă retrospectivă a acestei perioade începând cu primele reacții.
A fost o perioadă foarte grea, o perioadă în care a trebuit să ne adaptăm situațiilor pandemice. Am avut, imediat după ce s-au ridicat restricțiile, concerte în aer liber în fața Operei, am avut Promenada Operei, au fost câteva concerte-spectacol de Carmina Burana. Am avut o activitate intensă, cu cel puțin 20 de concerte și, bineînțeles, după reluarea activității, după un an de zile acum, ne-am repliat și am refăcut cumva programul de spectacole, cu limitele prevăzute de 30% din sală. Ne-am orientat repede ca să mulțumim publicul nostru larg cu 100% prezența noastră, cu activitatea cu care noi i-am obișnuit înainte de pandemie. Spectacolele sunt limitate la două ore, un fel de adaptare a spectacolului respectiv; s-au scos anumite momente mari din operă, acolo unde corul era prezent, unde orchestra era în formulă completă. A trebuit să ne adaptăm conform scenei noastre și a fosei la 42 de instrumentiști, până în 40-50 de coriști și, bineînțeles, soliștii. Ne-am adaptat repede, am făcut spectacole. Acum, în ultima perioadă, am avut Carmina Burana, Nunta lui Figaro. Continuăm, bineînțeles, cu Traviata săptămâna aceasta. Avem o gală de Dragobete, o seară franceză, Elixirul dragostei... deci, suntem în activitate permanentă și încercăm să îi satisfacem pe cei care ne iubesc și ne așteaptă tot timpul în scenă.
Evenimentele online au fost o necesitate în decursul acestui an. Aș vrea să știu însă dacă aveți planuri pentru a integra acest tip de evenimente îmn cadrul stagiunilor viitoare, când, sperăm cel puțin, nu vor fi necesare?
Atâta vreme cât noi funcționăm live, aceste spectacole date online nu-și au rostul. Noi așteptăm publicul, interacțiunea artistică să se facă sală-scenă. Am dat online 48 de spectacole înregistrate în trecut, la o calitate foarte bună, și am avut urmăritori foarte mulți, dar interesul nostru este să dăm spectacolele pe scenă. Iar în perioada următoare bineînțeles că le vom da numai așa.