Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Roxana Constantinescu - impresii la final de turneu

Publicat: vineri, 13 Decembrie 2019 , ora 15.52

Roxana Constantinescu, tocmai ați încheiat un turneu în compania ansamblului Balthasar Neumann și a dirijorului Thomas Hengelbrock. A fost prima ta colaborare cu ei sau vă cunoșteați deja?

Nu ne cunoșteam. A fost prima dată când am avut ocazia să lucrez cu Thomas Hengelbrock și cu ansamblul său. A fost, din fericire, o experiență deosebit de interesantă și de intensă pentru mine și pentru noi, pentru că acest turneu a avut loc practic într-o săptămână și a inclus șase concerte în șasă săli deosebit de importante din Europa. Deci, mă consider destul de norocoasă să fi făcut parte din acest proiect. Thomas Hengelbrock mă auzise pe youtube, culmea! Asta mi-a împărtășit când ne-am întâlnit. Mi-a contactat agenția, a încercat deja și în alte proiecte să mă prindă însă se întâmplase să fiu ocupată, nu și de această dată.


Au fost concerte în Austria, în Germania și la Luxemburg cu un repertoriu foarte interesant. Ce anume ați cântat?

Programul s-a intitulat Crăciun în Moscova și la Paris și au fost compozitori ruși... pe lângă Ceaikovski care, desigur, este deosebit de renumit, mai puțin cunoscuți mie cel puțin, Glazunov, Ceznokov și (.....), iar în partea a doua a concertului am prezentat Oratoriul de Crăciun al lui Saint-Saens. A hotărât să facă asta, pentru că zicea că de fiecare dată când începe aceste concerte de Crăciun, când au loc, toată lumea se așteaptă la un repertoriu destul de cunoscut, popular, și a vrut cumva să ajute și publicul și chiar și pe noi, muzicienii, să descoperim alte lucrări, prima parte fiind în principal cu lucrări a capella din muzica sacrală rusă și a doua parte, evident, Oratoriul cu orchestră, cor și soliști.


A fost dificil să învățați repertoriul, care presupun că a fost nou?

A fost nou, da, absolut tot programul pentru mine a fost nou și deosebit de dificilă s-a dovedit a fi prima parte prin simplul fapt că nu vorbesc limba rusă, însă ce am apreciat enorm la organizarea și la ceea ce reprezintă de fapt acest ansamblu Balthasar Neumann și toți cei din jur care se ocupă, de la partea tehnică la administrație ș.a.m.d.... Noi am primit cu săptămâni bune înainte atât partiturile, cât și fișiere audio despre pronunția în rusă; am avut o profesoară de rusă care a fost prezentă și în perioada repetițiilor și care a controlat ca intonația și pronunția să fie cât de cât autentice.


A fost atras publicul de acest gen de repertoriu, iată, mai puțin cunoscut, mai puțin cântat în această perioadă a Adventului? Ați avut public numeros?

Da, au fost sold-out mai toate concertele. Publicul a venit cu interes și cred că mai degrabă ce i-a atras în primă instanță a fost renumele lui Thomas Hengelbrock și al ansamblului respectiv, dar pe urmă sunt convinsă că au plecat acasă cu plăcerea unui program și a unui concert foarte frumos. De fapt, muzica prezentată e minunată! Necunoscută, da, dar minunată și cu siguranță a avut un impact puternic asupra auditorilor.


Interviu realizat de Irina Cristina Vasilescu