Arhivă : Interviuri Înapoi
Teodor Ilincăi pe scena Teatrului La Monnaie din Bruxelles
După prima reprezentație, din 6 martie 2018, cu opera "Cavalleria rusticana" de Pietro Mascagni, Teordor Ilincăi urcă din nou pe scena Teatrului La Monnaie din Bruxelles. El va interpreta în 9 martie rolul Turiddu într-o producție semnată de regizorul Damiano Michieletto. Sub bagheta dirijorului Evelino Pido vor mai evolua: Eva-Maria Westbroek - interpreta Santuzzei Jose Maria Lo Monaco - în rolul Lola, Dimitri Platanias - Alfio și Elena Zilio - Mama Lucia. Despre impresiile primei reprezentații am stat de vorbă cu tenorul Teodor Ilincăi:
În 6 martie Teatrul La Monnaie din Bruxelles a prezentat o nouă montare a operelor "Cavalleria rusticana" de Mascagni și "Paiațe" de Leoncavallo. Din imaginile postate pe site-ul operei pare a fi o producție modernă.
Este semimodernă, am putea spune, ea păstrează foarte mult liniile clasice si nu schimbă cu absolut nimic povestea, așa cum se întâmplă de multe ori în producțiile moderne. Eu am gustat foarte mult viziunea regizorului Damiano Michieletto, de fapt în ce constă modernismul pe care el îl aduce, scoaterea la lumină a psihologiei personajelor.
Povestiți-ne cum a fost primită de public, mai ales că ați avut primul spectacol aseară.
A fost primită extraordinar și mă bucur nespus, pentru că de obicei publicul de prim spectacol dintr-o serie este puțin mai exigent și puțin mai reținut. Aseară nu a fost cazul, am avut "standing ovation" la sfârșitul ambelor opere.
Ce ne puteți spune despre colaborarea cu partenerii de scenă?
Eu îi cunoșteam după nume pe colegii mei de scenă, pe Eva Maria Westbroek o știam dintr-o producție de la Covent Garden de "Andrea Chenier" în care a cântat cu Jonas Kaufmann sub bagheta maestrului Papano și știam că este o soprană dramatică de foarte mare calitate și Dimitri Platanias un bariton grec care nu are nevoie de nici o prezentare cântă repertoriul verdian pe o voce care aduce aminte de baritonii trecutului, baritonii italiei ai trecutului.
Turiddu este un debut?
Nu este debut, este deja a treia serie de spectacole pe care o fac cu acest rol. Prima dată s-a întâmplat la Dresda în urmă cu doi ani, apoi am mai avut posibilitatea să mi-l cimentez, acest rol, la Hamburg, anul trecut.
Vorbiți-ne și despre colaborarea cu dirijorul spectacolelor?
Un dirijor excepțional, un muzician desăvârșit, nu am mai avut ocazia să colaborăm până acum. Mă bucur nespus, pentru că, fiecare repetiție m-a făcut să redescopăr lucruri noi și de fapt eu cred că acesta este obiectivul fiecărui cântăreț, să descopere lucruri noi și să încerce prin partitură alături de dirijor și de ceilalți, bineînțeles, să-și pună în evidență calitățile vocale și m-a bucurat nespus pentru că maestrul Evelino Pido a avut o colaborare foarte bună și cu regizorul, cu domnul Damiano Michieletto, ei se sfătuiau împreună, tot timpul, în ceea ce privește mișcarea scenică ca nu cumva o poziție nefirească a cântărețului pe scenă să-i estompeze glasul.