ACUM:
15.20
Concerte de 5 stele
primite prin Uniunea Europeană de Radio
Urmează: 17.00 Concertele roz (R)
Apoi: 18.55 Promo Informații despre evenimentele Radio România Muzical și ale partenerilor noștri.

Arhivă : Interviuri Înapoi

AUDIO. Traviata cu Elena Moșuc la Deutsche Oper Berlin

Publicat: vineri, 22 Ianuarie 2016 , ora 12.51
A cucerit rând pe rând marile teatre lirice ale lumii: de la Teatrul Scala din Milano la Opera Metropolitan din New York, de la Opera de Stat din Viena la Teatrul Capitole din Toulouse, de la Opera Germană din Berlin la Teatrul Liceu din Barcelona. Se spune despre Elena Moșuc că este una dintre cele mai versatile și mai expresive soprane din lume fiind admirată în roluri precum: Violeta din "Traviata", Norma și "Lucia di Lammermoor" din operele omonime, Gilda din "Rigoletto", Elvira din "Puritanii". "Traviata" la Berlin și "Lucia di Lammermoor" la Muscat sunt primele apariții din 2016, despre care Elena Moșuc a avut amabilitatea să ne vorbească în cele ce urmează:

Am început anul cu un spectacol de Traviata la Berlin, un spectacol în care am cântat de multe ori până acum, fiind foarte frumos, în regia regretatului regizor Götz Friedrich, o personalitate a Germaniei. De data aceasta am avut parteneri noi, a dirijat maestrul Ivan Repučiæ din Croația, un maestru tânăr și foarte talentat, care iubește vocile, știe să acompanieze foarte bine. El este și un instrumentist extraordinar. Știe totul pe de rost. Suntem întotdeauna foarte fericiți și mulțumiți când avem un maestru care respectă vocile, le pune în evidență și știe să facă un spectacol superb. A debutat un tenor foarte tânăr la Berlin, îl cheamă Vincenzo Costanzo, are 24 de ani, deci este foarte tânăr, mai are foarte mult de învățat, dar... s-a descurcat bine. Germonto a fost Markus Brück - este angajat la Berlin. Eu și tenorul am fost singurii invitați. Următorul spectacol îl am vineri, pe 22 ianuarie, iar între timp am făcut o escapadă, în Oman, la Muscat. de De patru ani, acolo este o operă nouă. Eu am cântat și în prima stagiune. În 2012 am cântat Răpirea din Serai, cu ansamblul operei din Budapesta, o producție extraordinar de frumoasă și care a plăcut foarte mult publicului, pentru că se și potrivește în acel cadru. Acum am cântat Lucia di Lamermoor cu opera din Genova, o producție a maestrului Dario Argento, o producție tradițională, pentru că în general, în aceste locuri în care se naște o operă, se fac producții frumoase, tradiționale. Nu se fac experimente, pentru că ei au interesul de a atrage publicul, de a îi familiariza cu muzica europeană. A dirijat maestrul Giampaolo Bisanti, un alt maestru italian foarte tânăr, foarte talentat, cu care am făcut acum câțiva ani în urmă vreo două concerte cu arii de bel canto în Auditorium "La Verdi" din Milano. Ca parteneri am avut colegi cu care am cântat deja. Cu tenorul Piero Pretti, am mai cântat Luiza Miller la Scala, de asemenea am mai cântat Rigoletto și o generală de Lucia tot la Scala. În distribuție a mai fost baritonul Mario Caria, pe care l-am avut recent ca Enrico la Barcelona în decembrie. Basul Giaccomo Prestia a fost interpretul preotuluin - Raimondo, o voce foarte cunoscută în Italia, un bas de renume. Spectacolul a fost foarte bine primit. Publicul este un pic mai timid, pentru că nu cunosc foarte bine opera, nu știe de multe ori unde să aplaude, dar la sfârșit spectatorii s-au dezlănțuit când am apărut la aplauze. Am vorbit și cu câteva persoane foarte importante, susținători ai operei din Muscat, care au fost foarte entuziasmați și le-a plăcut foarte mult opera. Trebuie să spun, totuși că la Muscat, în această montare de "Lucia" nu s-a putut pune pe scenă cruci sau scena nebuniei nu a fost cu sânge. Asta nu au acceptat. A trebuit să fie scos, dar oamenii sunt foarte civilizați și Muscat este un oraș superb. Opera este extraordinară cu multă marmură și lemn din Italia, lemn special pentru ca acustica să fie extraordinară. Și într-adevăr este.


Ce urmează după Belin?

După Berlin am o mică pauză de o lună, în care trebuie să îmi reamintesc Boema, pentru că este în discuție un spectacol de Boema la Bucurețti, pe 1 martie. Apoi am spectacol de Lucia la Palermo, un teatru pe care îl cunosc, dar nu am cântat niciodată acolo, deci va fi un debut în această operă. Voi mai cânta și în Povestirile lui Hoffman la Palermo. Vor mai veni niște spectacole de OperFado cu prietenul meu minunatul solist Gonçalo Salgueiro. Apo, voi cânta la Arena di Verona în opera Norma. Voi avea și înregistrări cu niște lieduri ale unui cunoscut compozitor elvețian, Émile Jaques-Dalcroze Delacroze Înregistrările vor avea loc la Bratislava. Un alt eveniment pentru mine va fi Lucrezia Borgia la Bilbao în octombrie, un rol pe care l-am interpretat deja la Bruxelles în 2013 și mă bucur foarte mult că îl reiau în noiembrie la Shanghai cu Teatrul Scala din Milano. În decembrie voi avea niște spectacole de "Lucia" la Genova unde am fost invitați după succesul de la Muscat. Cam atât... Vor mai veni precis și alte oferte, mai sunt și alte lucruri în discuție, dar dacă nu sunt oficiale nu pot deocamdată să le fac publice.


O agendă foarte bogată. Elena Moșuc vă mulțumesc și așteptăm să vă vedem la București.

Să sperăm. Eu îmi doresc foarte mult pentru că iubesc publicul din Bucurețti, în general publicul din România. Am foarte mulți prieteni care mă așteaptă și este o bucurie întotdeauna pentru mine să îi revăd și să cânt pentru ei.


Interviu realizat de Jeanine Costache