Arhivă : Interviuri Înapoi

Ralf Sochaczewsky, dirijorul Orchestrei de Cameră Radio

Publicat: miercuri, 13 Mai 2015 , ora 10.47

Dirijorul german Ralf Sochaczewsky revine la pupitrul Orchestrei de Cameră Radio, conducând astăzi, 13 mai 2015, un concert ce începe la ora 19.00. Pe afiș sunt înscrise opusuri de Wolfgang Amadeus Mozart: Kyrie KV 341 în re minor și Cantata Davide penitente KV 469, dar și Simfonia nr. 95 în do minor de Joseph Haydn. Soliste sunt soprana Mădălina Barbu și mezzosoprana Mihaela Ișpan, alături de tenorul Tiberius Simu. Participă Corul Academic Radio, pregătit de Dan Mihai Goia. Despre revenirea la pupitrul Orchestrei de Cameră Radio, dirijorul Ralf Sochaczewsky a afirmat:


Cred că ne simțim din ce în ce mai bine în această formulă. Orchestra mă cunoaște și are încredere și mai mare în mine acum. Sentimentul este reciproc așa că este o relaționare foarte bună. Sunt multe aspecte pozitive într-o colaborare de acest fel, în care dirijorul revine în mod regulat la pupitrul unui ansamblu.

Lucrările din această seară sunt unele dragi mie. Dintotdeauna mi-am dorit să dirijez Cantata "Davide penitente". E interesant să văd transformarea muzicii lui Mozart de la Missa în do minor. În vremea compozitorului se obișnuia ca lucrarea să fie prezentată în același program cu o simfonie de Haydn. Nu cea din seara aceasta, dar cred că Simfonia nr. 95, fiind în aceeași tonalitate, va crea un program plăcut împreună cu Kyrie în re minor, a doua lucrare a lui Mozart.


Este un concert în care sunt prezente vocile - 3 soliști și Corul Academic Radio. Cum a decurs colaborarea cu ei?

Am ascultat Corul Academic Radio pentru prima dată în urmă cu doi ani, într-un concert a capella. M-au surprins într-un mod plăcut. Pentru un cor radio abordarea lor în privința repertoriului a fost una extraordinară. Din acel moment am știut că trebuie să colaborăm și că trebuie să includ cât mai multe lucrări vocal-simfonice în programele de la Sala Radio. Îmi place foarte mult să lucrez în această formulă - orchestră și cor.

În ceea ce privește colaborarea cu soliștii, în general sunt de părere că dialogul cu vocile, pentru un dirijor, este cel mai bun pentru formarea lui. Este o relaționare extrem de vie, care solicită un nivel ridicat de empatie. Cei trei soliști din această seară sunt fantastici. Am cunoscut și alți cântăreți români de-a lungul carierei și de fiecare dată am remarcat același lucru - calitatea școlii de interpretare vocale românești.

M-aș bucura să văd o Sală Radio plină. Invit publicul să asculte un concert plăcut cu muzica lui Mozart și Haydn.

Interviu realizat de Lucian Haralambie