Arhivă : Interviuri Înapoi

Laura Tătulescu - debut în rolul Norina din opera 'Don Pasquale' de Gaetano Donizetti, la Opera din Santa Fe

Publicat: miercuri, 9 Iulie 2014 , ora 12.42
Soprana Laura Tătulescu se află din nou în Statele Unite ale Americii, acolo unde debutează într-un nou rol, la opera din Santa Fe. Este vorba despre rolul Norina din opera "Don Pasquale" de Gaetano Donizetti, într-o distribuție din care mai fac parte tenorul Alek Schrader, în rolul Ernesto, baritonul Zachary Nelson - Dr. Malatesta, și baritonul Andrew Shore - Don Pasquale. Spectacolul este regizat de Laurent Pelly, iar conducerea muzicală îi aparține lui Corrado Rovaris. Despre această nouă experiență pe o scenă de operă din Statele Unite, dar și despre alte roluri și proiecte de viitor, ne vorbește soprana Laura Tătulescu, într-un interviu acordat Radio România Muzical.


Laura Tătulescu, la șase ani după debutul american din 2008 petrecut la Los Angeles, când ai interpretat rolul Lauretta din opera "Gianni Schicchi" de Puccini, o nouă experiență și un rol nou, Norina, din opera "Don Pasquale" de Donizetti" la opera din Santa Fe. Când ai primit propunerea de a face parte din distribuția acestui spectaco
l?

Acum doi ani, în 2012.


Acum, după două reprezentanții și cu încă alte șapte în viitorul foarte apropiat, cum decurge procesul acesta de pregătire al spectacolelor, repetițiile și ce părere ai despre această regie a lui Laurent Pelly?

Lucrăm foarte intens. Laurent Pelly este un regizor cu un simț al umorului extraordinar, care a prins fantastic la public. Repetițiile au fost intense pentru că toți am fost implicați și ne-am dorit să facem un lucru frumos. Ceea ce am și reușit. Laurent este arhicunoscut pentru producțiile sale comice. "Fiica regimentului" care a fost și la Viena și la Metropolitan și la Covent Garden dacă nu mă înșel, și la Barcelona a fost cu un mare, mare succes. La fel a fost și producția asta și mi-am dorit mult să lucrez cu el și iată că visul, așa ca să zic, a devenit realitate. Pentru mine a fost debut de rol. Am lucrat foarte mult. Poate mai mult decât ceilalți, pentru că am solicitat acest lucru, pentru că mi-am dorit să precizez toate punctele și toate lucrurile să fie clare din punct de vedere muzical.


Că tot veni vorba despre rol, să vorbim puțin despre rolul Norina. Care sunt provocările acestui rol, atât ca interpretare muzicală, dar și în ceea ce privește profilul psihologic al personajului?

N-aș putea să spun, sinceră să fiu ca și personaj, că a fost o mare provocare. Laurent a avut niște idei foarte clare, care mie mi-au plăcut foarte mult. Diferența clară între Norina și apoi în actul doi Sofronia, apoi revenirea la Norina. Și-a dorit ca Norina să aibă temperament, poate nu cea mai inteligentă, schimbările pe care ea le are de caracter, mie mi-au plăcut foarte mult și m-au ținut activă și mintal și fizic.


În ce alte roluri vei debuta în viitorul apropiat și unde anume?

Am să debutez în Blanche de la force, din "Dialogul Carmelitelor", la Klagenfurt, am debut la Dresda, am debut la Maggio musicale, varianta maestrului Zubin Mehta, în "Fidelio", mă întorc apoi în vară aici, la Santa Fe pentru "Finta giardiniera", sub bagheta maestrului Harry Bicket și în decembrie voi fi la Cluj.


Interviu realizat de Alexandru Mija