ACUM:
16.00
Poveștile de succes ale muzicii
Interviuri-reper cu muzică
Urmează: 16.30 Armonii preclasice (R) O oază de liniște și echilibru.
Apoi: 17.30 Free

Arhivă : Interviuri Înapoi

Interviu cu soprana Teodora Gheorghiu

Publicat: joi, 22 Mai 2014 , ora 13.22
"O soprană ideală pentru muzica lui Strauss" - se scria în presă în luna martie a acestui an despre Teodora Gheorghiu. Iată că pașii carierei au purtat-o pe una dintre cele mai importante scene britanice - Festivalul de la Glyndebourne pentru a interpreta partitura Sophiei din "Cavalerul rozelor". Teodora Gheorghiu a răspuns cu plăcere să ne vorbească despre perioada de repetiții care a precedat seria de 13 spectacole derulate între 17 mai și 3 iunie 2014:


Apăreți într-un rol important, Sophie din "Cavalerul rozelor" de Richard Strauss. Este o nouă producție.

Da, este o nouă producție, iar regia este făcută de un foarte important regizor englez, Richard Jones. Această operă n-a mai apărut la Glyndebourne din 1965, deci este așteptată cu foarte mare bucurie, mai ales că anul acesta se sărbătoresc 80 de ani de la înființarea acestui festival.


Ce ne puteți spune despre regie?

Pot să vă spun că a fost o perioadă extraordinară. Un regizor foarte inspirat, care a știut să ne dea fiecăruia dintre noi datele care ne trebuie pentru a construi rolurile. În plus, ce este foarte interesant este că la această poveste extrem de vieneză adaugă foarte ușor și delicat un mic parfum englezesc.


Este o regie modernă sau urmează linia clasică?

Urmează linia clasică. Nu este nimic deplasat. Toată povestea este foarte bine respectată. Bineînțeles că aduce note personale, dar respectă foarte clar firul roșu al poveștii.


Costumele cum sunt?

Costumele sunt splendide. Trebuie să vă spun că la Glyndebourne se lucrează la modul cel mai profesionist. Costumele sunt lucrate în cel mai mic detaliu pentru fiecare personaj. Sunt extraordinar de bine croite, flatează cântărețul. Sunt și foarte comode, deci n-am decât laude.


Cum este colaborarea cu dirijorul Robin Ticciati și cu ceilalți parteneri de scenă?

După cum știți, la Glyndebourne, perioada de repetiții este foarte lungă. Repetăm aproximativ două luni de zile. Ceea ce este foarte important pentru un rol în Der Rosenkavalier este să formăm o echipă. Avem timp două luni de zile să creăm această legătură foarte strânsă între noi, între fiecare cântăreț și legătura cu dirijorul, care, trebuie să vă spun, Robin Ticciati a fost în fiecare zi la repetiții, la repetiția de regie, a urmărit absolut tot. Pentru fiecare detaliu a discutat cu regizorul, a fost o colaborare foarte strânsă între cei doi și cred că acest lucru se vede.


Este un dirijor specializat pe muzica germană, pe muzica straussiană?

Nu este specializat pe muzica germană. Este un dirijor foarte tânăr, extrem de solicitat în Anglia, care anul acesta a fost ales directorul artistic al festivalului. Iată încă un eveniment foarte important. Este primul spectacol pentru Robert Ticciati ca director al festivalului.


Ce ne puteți spune despre colaborarea cu ceilalți parteneri de scenă?

A fost absolut minunat. Am reușit să creăm acest spirit de echipă care este cerut în rol, lucruri foarte individuale, în Cavalerul rozelor, totul este legat de celelalte personaje, totul e și în funcție de ei. Este o echipă absolut minunată. Ne-am înțeles foarte bine și toată această chimie este foarte clară și o să se simtă.


Puteți să ne spuneți câteva lucruri despre cele două interprete ale rolurilor Mareșala și Octavian? Sunt nume cunoscute în Anglia, presupun?

Kate Royal care interpretează rolul Mareșalei este un nume cunoscut în Anglia, dar Tara Erraught este un nume cunoscut în Munchen, făcând parte din ansamblul operei din Munchen. Tara este foarte tânără, are 27 de ani și este o cântăreață excepțională, o cântăreață care își asumă perfect acest rol, îl stăpânește foarte bine tehnic și interpretativ. Eu cred că vocile noastre în interpreți se împletesc minunat și sper ca publicul să simtă toată această strânsă legătură care există între noi.


V-a fost greu să abordați rolul Sophie?

Nu, n-a fost greu, mai ales că pe mine mă leagă de Viena o mare iubire și mi-am dorit foarte mult să cânt acest rol, fiind atât de vienez, fiind de asemenea Strauss. Nu mi-a fost greu. Bineînțeles, fiecare partitură are greutățile ei tehnice, interpretative, dar am abordat totul cu o extraordinar de mare bucurie și sunt foarte fericită că am ajuns în acest punct în care pot să spun: gata, este gata.


Va fi o serie de 13 spectacole care va începe pe 17 mai 2014. Înseamnă aceasta un sfârșit de stagiune pentru dumneavoastră sau ce va urma?

Da. Acesta este sfârșit de stagiune. De fapt, sfârșitul de stagiune va fi oficial pentru mine la sfârșitul lui iulie când vom prezenta acest spectacol la BBC Proms, la Londra.


Ce urmează după această serie de spectacole pentru Teodora Gheorghiu?

După Londra va urma o pauză binemeritată, după care voi reveni la București pentru un debut foarte important pentru mine, foarte drag. Un debut în Boema, în Mimi, la Opera Națională, după care, anul viitor voi avea un lung turneu în Japonia cu Nunta lui Figaro.

Jeanine Costache