ACUM:
1.00
Notturno
produs de BBC, preluat prin Uniunea Europeană de Radio
Urmează: 7.00 Allegro... de sărbătoare
Apoi: 9.50 Promo

Arhivă : Interviuri Înapoi

Interviu cu dirijorul Andrei Gocan

Publicat: luni, 28 Aprilie 2014 , ora 11.42
Institutul Cultural Român din Londra găzduiește un eveniment inclus în seria Enescu Concerts, cu titlul Sonorități fulminante. Tânărul dirijor Andrei Gocan reunește două cvintete de suflători de lemn -Notus și Altea -pentru a interpreta Dixtuorul de George Enescu. Cele două cvintete sunt alcătuite din tineri muzicieni, studenți sau absolvenți ai Academiei Regale din Londra și laureați ai unor concursuri internaționale, care astăzi au reușit să se impună în viața muzicală națională și nu numai. Cvintetul Notus este alcătuit din Charlotte Ashton - flaut, Eleanor Tinlin - oboi, Jordan Black - clarinet, Carys Evans - corn și Jonathan Davies - fagot, iar ansamblul Altea are următoarea componență: Alena Lugovkina - flaut, Suzie Thorn - oboi, Anna Hashimoto - clarinet, Chris Beagles - corn și Freddie Scadding - fagot.


Bună ziua domnule Andrei Gocan. Suntem foarte onorați să ne fiți alături. În această săptămână veți propune publicului din Londra un opus semnat George Enescu, Dixtuorul. Ce v-a determinat să realizați acest opus și mai mult decât atât, care este componența formațiilor pe care le implicați în acest proiect?

Am rugat colegi de-ai mei, de la Academie Regală de Muzică , pe care-i cunosc și cu care am mai făcut și alte concerte. Planul meu era să aleg două cvintete de suflători gata formate, care cântă de câțiva ani împreună și care au avut succes ca grup cameral, pentru că am știut că în felul acesta, coeziunea grupului va fi mult mai bună și mult mai ușor de realizat. Sunt două cvintete care au foarte mult succes acum în Marea Britanie și sunt toți muzicieni excepționali: Cvintetul Atea și Cvintetul Notus. Au cântat la festivaluri importante din Marea Britanie și au cântat la Londra, chiar și la Wigmore Hall și la alte săli importante de aici și unii dintre ei au câștigat și premii la concursuri de muzică de cameră.


Iată, ați venit cu o propunere, care de fapt se transformă chiar într-o provocare, două cvintete londoneze să pătrundă universul muzicii enesciene. Cum s-au implicat acești zece muzicieni în această materie sonoră, foarte departe de spațiul lor cultural?

Sunt sigur că vom reuși. Cred că cea mai mare parte a muzicii este atât de universală, încât va fi accesibilă. Există particularități stilistice,specifice lui George Enescu , nu cred că va fi o problemă pentru ei să pătrundă și să înțeleagăacest univers deoarece sunt buni muzicieni.. Și eu voi face tot posibilul atunci când dirijez și când repetăm, să le dezvălui tainele acestui univers muzical.


Domnule Andrei Gocan, în afară de acest proiect îndrăzneț cu Dixtuorul semnat George Enescu, ce alte proiecte dirijorale mai aveți?

Am dirijat la Filarmonica din Bacău, acum trei săptămâni la Filarmonica din Cluj, am predat un curs de dirijat la Unviersitatea Emanuel, la Oradea și în stagiunea viitoare voi mai reveni în România să dirijez la Târgu Mureș, Satu Mare, Arad și alte orchestre. Și aici la Londra există unele proiecte de operă, în septembrie .


Noi vă mulțumim și vă dorim mult succes pentru realizarea acestui prim proiect.

Mulțumesc frumos.


Interviu realizat de Irina Hasnaș