ACUM:
19.00
Seara de operă
Marile spectacole ale prezentului, în direct sau înregistrate.
Urmează: 22.00 Grădina de... sunete (R) Marea muzică, dincolo de cuvinte: într-o grădină paradisiacă.
Apoi: 0.00 Nocturn jazz Portrete ale celor mai importanți oameni din jazz.

Arhivă : Interviuri Înapoi

Interviu cu pianistul Matei Rogoz

Publicat: joi, 3 Aprilie 2014 , ora 13.55
În cadrul seriei Concertelor Enescu desfășurată la ICR Londra, muzicianul lunii aprilie va fi pianistul Matei Șerban Rogoz. El va susține în seara zilei de 3 aprilie 2014 un recital în sala din Belgrave Square. Absolvent al Liceului de Muzică DINU LIPATTI și a Universității Naționale de Muzică din București, Matei Rogoz și-a desăvârșit pregătirea muzicală la Paris la Școala Normală de Muzică, sub îndrumarea profesoarei Françoise Thinat. Lucrarea sa de doctorat, susținută la Universitatea din București poartă titlul "Sonata pentru pian în secolele XVIII-XIX. Aspecte stilistice și interpretative, relevând preocuparea muzicianului pentru estetica muzicală.


Domnule Matei Rogoz vă mulțumim că ați acceptat să ne oferiți câteva date despre recitalul pe care în această seară îl veți avea la Institutul Cultural Român din Londra. Ce înseamnă acest recital pentru dumneavoastră
?

Orice recital, pentru mine înseamnă foarte mult și încerc să mă bucur cât se poate de mult de fiecare urcare pe scenă în parte. Mă bucur enorm pentru faptul că urmează a concerta la Londra. Mărturisesc că va fi prima oară în viața mea când voi pune piciorul în Londra.


Un program Beethove-Enescu-Prokofiev.

Relativ recent. Mai precis în octombrie 2013 am reușit să-mi public lucrarea de doctorat. Acolo este vorba despre Sonata pentru pian în secolele XVIII și XIX. Ea vine ca o consecință a faptului că am fost întotdeauna atras de către acest gen de structură. Beethoven, bineînțeles când spui Beethoven spui sonată pentru pian. Lucrarea de Prokofiev este și ea o sonată pentru pian, e adevărat nu din secolele XVIII și XIX, dar mulți consideră sonatele pentru pian ale lui Prokofiev, lucrări neoclasice, iar Enescu ....este cumva natural pentru mine să introduc lucrări de-ale lui în programele de recital, pentru simplul motiv că m-am ocupat foarte mult, în ultimii 10 ani am organizat la Paris extrem de multe evenimente Enescu, concerte dedicate creației enesciene și am afinități particulare cu muzica lui Enescu.


De curând v-ați întors de la New York și Washington.

Este vorba de un proiect propus Institutului Cultural Român din București de această dată, instituției centrale, unde era vorba de un recital itinerant și de prezentarea cărții recent publicate. În consecință, la New York și la Washington am propus același program de recital.


Titlul recitalului pe care îl veți susține în această seară este
Sonata în sunete și cuvinte. Așadar, domnule Matei Rogoz, activitatea dumneavoastră se desfășoară pe mai multe planuri și aș spune două importante, aceea de interpret și de cercetător al fenomenului muzical.

Putem spune așa. N-aș înlătura integral nici partea pedagogică, deoarece îmi place extrem de mult să și predau pian.


Vă dorim mult succes pentru această seară și dacă aveți câteva gânduri pentru ascultătorii din România.

M-aș bucura foarte mult să pot cânta pentru ei și le urez să se poată bucura de muzică.



Irina Hasnaș